Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پندار روز شنبه در آیین بهره‌برداری از یک موقوفه تجاری اداری در کاشان گفت: همچنین ساخت ٩٧٥ بقعه متبرکه با زیربنای ۱۳۳ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریالی در حال اجرا است که تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: ٣٥٣ موقوفه نیز با اعتبار افزون‌بر ۳۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۲۰۳  هزار متربع در کشور در حال مرمت و بازسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیام نوزده‌گانه مقام معظم رهبری به این سازمان یادآور شد: ایشان با ابلاغ این پیام، نقشه راه را تعیین فرموده‌اند که کارهای جدی در سراسر کشور به ویژه در حوزه‌ دانش‌بنیان آغاز شده است.

وی نیاز کنونی کشور را اشتغال جوانان و دور زدن تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا برشمرد و اضافه کرد: این موضوع‌ها برای سرمایه‌گذاری در اولویت و مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار دارد.

به گفته پندار، در زمان حاضر نزدیک به هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه در کشور وجود دارد.

اصفهان، استانی سرآمد از نظر وقف در کشور است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در ادامه به وجود ۴۵ هزار رقبه متصرفی و رقبه غیرمتصرفی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: اصفهان در زمینه وقف استانی سرآمد در کشور به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام رضا صادقی همچنین با اشاره به مشکل اشتغال در جامعه تشریح کرد: ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در اختیار پنج هزار نفر از افراد نیازمند قرار دارد که مشکل بیکاری در استان اصفهان را تا حدودی برطرف کرده است.

وی همچنین به ساخت سه هزار واحد مسکونی موقوفه برای افراد نیازمند استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: اجاره بهای این واحدهای مسکونی نیز در راه خیر هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در زمان حاضر ۷۰۰ مرکز آموزشی دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان در اختیار آموزش و پرورش بوده و سه هزار مرکز تجاری، ۶۰ کارخانه و کارگاه، ۲۰۰ واحد دامپروری و باغ موقوفه نیز در اختیار مردم قرار دارد.

موقوفه‌ها با رعایت موازین شرعی در جریان تولید قرار بگیرند

فرماندار ویژه کاشان نیز در این آیین از وقف به عنوان صدقه جاری یاد کرد و اظهار داشت: وقف کردن افزون‌بر تزکیه نفس، موجب نزدیکی انسان به درگاه خداوند سبحان می‌شود.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از موقوفه‌ها به صورت اجاره در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، افزود: امید می رود با توجه به نیت خیر واقفان، اجاره بهای این موقوفه‌ها به هنگام پرداخت شود تا صرف امور خیریه گردد.

وی همچنین بر لزوم ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف باید در تمام نیازهای جامعه متمرکز و جاری شود چرا که موجب مانایی نام نیکو و یاد انسان‌ها می‌شود.

فرماندار ویژه کاشان ادامه داد: وقف سبب تقویت روح نوع‌دوستی، اندیشه اجتماعی، همکاری متقابل و زندگی گروهی در جامعه می‌شود اما می‌توان همین سرمایه بزرگ را با رعایت موازین شرعی و هدف واقفان، در جریان فعالیت‌های تولیدی و خدماتی نیز قرار داد.

وی تاکید کرد: موقوفه‌ها را می‌توان را از حالت رکود خارج کرد تا به این وسیله به رشد و توسعه و استقلال اقتصادی کشور کمک شایان توجهی داشته باشیم و از سوی دیگر بر سرمایه‌ اوقاف نیز افزوده می‌شود.

مجتمع موقوفه تجاری اداری دبیرالصنایع که با زیربنای ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع در سه طبقه و زمینی به مساحت ۵۱۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد ریالی ساخته شده، در ادامه این آیین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کاشان دارای ۲ هزار و ۳۱۵ موقوفه شامل ۱۲ تکیه، ۶۴۹ مسجد، چهار آرامستان، ۹۵ حسینیه، چهار دارالقرآن، ۲ زینبیه و یک‌هزار و ۵۴۹ موقوفه دیگر است.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم تامین‌کننده مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در جلسه انعقاد قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بین سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان و شرکت صنایع شهر فرین به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دومین رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد مهم در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای دومین بار نسبت به برگزاری GoingEvent در این رویداد اقدام کرده‌اند که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده ۷۰ درصد محتوای نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و این نشان دهنده شاخص بهبود در این موضوع است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد اگر کل مجموعه خدماتی و امکاناتی مدیریت شهری اصفهان و کل شهر اصفهان را مورد توجه قرار دهید و آن‌ها را در آینده در این ره‌آورد فناورانه درگیر کنید، بسیار مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان ۸ درصد سهام بانک شهر را دارد، ادامه داد: همچنین مدیریت شهری اصفهان بخشی از سهام اولین VC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان را دارد که اسم این VC شرکت هدهد است؛ در این برنامه باید تعدادی از وی‌سی‌های کشور دعوت می‌شدند، می‌دیدند، می‌خریدند و با همدیگر شراکت داشتند.

نباتی‌نژاد گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم قرار بگیرند و تأمین کننده حرفه‌ای مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749916

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان