Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اعلام اینکه در دهه گذشته واردات فولاد ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن بوده که این رقم در حال حاضر به یک تا دو میلیون تن کاهش یافته، گفت: ۴ ماده فولادی در تحریم‌های جدید ادعایی آمریکا اهمیت خاصی در بخش عمرانی ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو سید رسول خلیفه سلطانی در خصوص تحریم‌های جدید ادعایی آمریکا علیه بخش عمرانی کشور که در آن به تحریم ۴ ماده فولادی اشاره شده است، اظهار داشت: این مواد به هیچ عنوان فلزات اصلی در بخش عمرانی کشور نبوده و تأثیرات خاصی را در این حوزه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اعلام اینکه در دهه گذشته واردات فولاد ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن بود، افزود: در حال حاظر این رقم به یک تا دو میلیون تن رسیده است البته درصددیم با افزایش داخلی سازی این میزان وابستگی را نیز کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: ما از صادرات ۵۰۰ هزار تنی فولاد به صادرات ۸ میلیون تن رسیده‌ایم که این موضوع نشان از توانمندی تولیدکننده ایرانی برای تأمین بازار داخلی و خارجی دارد.

گفتنی است، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۹ آبان ماه ادعا کرد که تحریم‌های تازه‌ای بر بخش ساخت و ساز یا عمرانی ایران اجرایی کرده است.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در همین ارتباط گفته است" مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور با وجود تمدید معافیت‌ها در زمینه همکاری هسته‌ای غیرنظامی با ایران، محدودیت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور را حفظ کرده است".

پامپئو همچنین تشخیص داده است که از چهار «ماده راهبردی» در ارتباط با برنامه هسته ای، نظامی و موشکی ایران استفاده می‌شود و به همین دلیل مبادله کنندگان این مواد با ایران تحریم می‌شوند. واشنگتن این چهار «ماده راهبردی» را دو نوع فولاد ضدزنگ و دو نوع اوراق لحیم کاری شده منگنز اعلام کرده است. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واردات فولاد پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا