Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری عصر شنبه در حاشیه افتتاح برج فناوری هرمز پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف و ایجاد شرایط مساعد برای رشد واحدهای دانش‌محور و فناور فعال یکی از رسالت‌های مهم این معاونت است.

وی بهره برداری از برج فناوری هرمز را موجب کار و تحرک علمی دانست و افزود: در آینده شاهد اتفاق‌های خوبی در استان هرمزگان به ویژه از سوی بخش خصوصی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان نیز گفت: در این مرکز کارهای بزرگی توسط این شرکت‌ها انجام خواهد شد و آنچه برای ما اهمیت دارد اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید کارهای تولیدی خود را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات با هم‌افزایی و همکاری انجام دهند.

فریدون همتی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در هر دانشگاهی از استان هرمزگان در این مرکز علمی با کمک گرفتن از تجهیزات به روز در راستای شتاب بخشی به تولید فناورانه با هم مشارکت می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز گفت: این ساختمان چندمنظوره (برج فناوری هرمز) که طرح آن از سال ۹۶ مصوب شده بود امروز با حمایت‌های استاندار هرمزگان در ۹ طبقه  و با ۴ هزار و ۱۵۳ مترمربع زیربنا ساخته شده‌ است.

علی فتی افزود: این برج دارای ۶۴ واحد اداری، سالن کنفرانس با ظرفیت ۷۰ نفر و ۴ واحد کارگاهی است و کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی آن نیز در حال تکمیل است.

وی فضای کار اشتراکی این ساختمان را ۴۰۰ متر و فضای ستاد پارک را ۳۵۰ متر عنوان کرد.

فتی مکان فعلی پارک علم و فناوری را مناسب برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه دانست و بیان کرد: ۲ ماه است که مجموعه شرکت‌های دانش بنیان در این برج مستقر شده‌اند.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان هم‌چنین از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری و تحقق افزون بر ۲۰۰میلیون دلار معافیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در بخش گمرک نیز قدردانی کرد.  

در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان به بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان پرداختند.

کمبود نیروی انسانی کارآمد در بخش صنعت و تولید و ضرورت تربیت نیروی انسانی کارآمد با اجرای طرح‌های کارورزی در این بخش‌ها، تاخیر در اجرای طرح‌های فن‌آورانه و سودآور به دلیل فرآیند طولانی تسهیلات به این طرح‌ها و ایجاد معافیت‌های مالیاتی برای تولید محصولات جدید از طریق صندوق‌های نوآوری از جمله دغدغه‌ها و درخواست نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان در برج فناوری هرمز بود.

تشویق و حمایت بیشتر از مشاوران در کسب و کارهای فن‌آورانه دارای ارزش افزوده، تسهیل شدن روند مجوز معاونت غذا و دارو برای طرح‌های علمی دریایی(جلبک‌های دریایی و نانودریایی) و هم‌چنین حمایت داخلی از طرح‌های علمی سودآوری که در بازارهای خارجی مشتری دارند، بخش دیگری از درخواست نمایندگان این شرکت‌ها بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت دانش بنیان هرمزگان پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری رویداد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در تاریخ یازدهم و دوازدهم اردیبهشت خبر داد.

حسین حق‌شناس در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری رویداد ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اظهار کرد: همزمان با برگزاری رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان فرصتی برای ارائه طرح‌ها و محصولات فناورانه گذاشته شده است تا افراد و شرکت‌هایی که نتوانستند در نمایشگاه غرفه داشته باشند علاوه بر غرفه داران بتوانند با ارائه محصولات و طرح‌های خود در حضور داوران، مدیران شهری و متخصصان مربوطه، طرح خود را به چالش کشیده و مطرح کنند.

وی با بیان اینکه این رویداد در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: مهلت ثبت نام تا هشتم اردیبهشت از طریق سایت http://goingevent.com/panel/ فراهم است، مخاطبان باید رزومه و فایل معرفی محصول یا طرح فناور به همراه فرم مربوطه را از طریق لینک ارسال کنند، سپس ارزیابی اولیه در تاریخ نهم اردیبهشت انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از انجام داوری هر مجموعه‌ای که طرح مناسبی داشته باشد، در حضور مدیران شهری فرصت دارد تا طرح خود را ارائه دهد، تصریح کرد: ارائه طرح یا محصول به‌صورت حضوری در محل دانشگاه صنعتی اصفهان و در حاشیه نمایشگاه انجام می‌شود و به طرح برتر جایزه یک میلیارد ریالی تقدیم خواهد شد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: این رویداد با همکاری و تأمین مالی شرکت توسعه صنایع شهر فرین وابسته به بانک شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 747265

دیگر خبرها

  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان