Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:49:22 GMT

تامبن سلامت انتخابات اولویت مجریان است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۷۴۲۶

تامبن سلامت انتخابات اولویت مجریان است

حسین خوش‌اقبال روز شنبه در جلسه ستاد انتخابات کردستان اظهار داشت: این ستاد با بسیج همه امکانات تلاش می‌کند زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کند چون داور نهایی در انتخابات، رای و خواست مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال انتخابات گام دوم انقلاب، قانون‌مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است، اضافه کرد: سعی می کنیم تا زمینه گفتگو میان آحاد مردم و مسئولان به خوبی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: برگزاری انتخابات در سطح ملی و استانی با رعایت قانون و قانونگرایی،  بی‌طرفی، اجرای عدالت و حفظ امانت داری در خصوص صیانت از آرای مردم و نامزدهای انتخابات در دستور کار مجریان است.

خوش‌اقبال افزود: مقدمات برگزاری انتخابات در استان فراهم و کلیات زمانبندی برنامه این رویداد سیاسی ابلاغ شده ضمن اینکه از ۱۰ آذر با دستور وزیر کشور ثبت نام از داوطلبان و تشکیل هیات‌های اجرایی شروع می‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست‌های کلی انتخابات تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان سند بالادستی و ملاک عمل ما در این امر مهم و انتخابات پیش رو در دوم اسفند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نامزدهای انتخابات نیز باید عمل به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که با تخلف انتخاباتی آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

خوش‌اقبال اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل شود که تمام گروه‌ها و سلایق مختلف که در کشور حضور دارند و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند، در انتخابات حضور یابند تا زمینه مشارکت پرشور مردم فراهم شود.

وی افزود: در شرایط حساس کشور و جنگ تحریمی، تحمیلی اقتصادی موظف هستیم شرایطی را فراهم کنیم که مردم با حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت گسترده، زمینه یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در امر برگزاری این رویداد با استانداران، فرمانداران و بخشداران همکاری کنند و این موضوع به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه تاکنون هفت جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده است، گفت: جلسات و تشکیل کمیته‌های عضو ستاد در موعد مقرر انجام و یک جلسه مشترک ستاد انتخابات با رئیس هیات نظارت استان در راستای تعامل و همکاری بیشتر نیز برگزار شده است.

استان کردستان با پنج حوزه انتخابیه دارای ۶ نمانیده در مجلس شورای اسلامی است.

 یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کردستان انتخابات پارلمانی مشارکت سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس