Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری از الکترونیکی شدن سیستم ارجاع با پیگیری های وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن نظام ارجاع، بیماران می توانند بدون کاغذ و دفترچه‌ نیازمندی ‌های درمانی خود را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ایرج نظری» در حاشیه نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارهای بزرگی از جمله سیستم الکترونیکی نظام ارجاع در حال انجام کارهای مقدماتی برای بارگذاری پرونده های بیمارستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با الکترونیکی شدن نظام ارجاع، بیماران می توانند بدون کاغذ و دفترچه‌ نیازمندی ‌های درمانی خود را برطرف کنند.

 

وی با بیان اینکه سیستم ارجاع اکنون با پیگیری های وزارتخانه در حال انجام است تصریح کرد: همکاران ما در بخش IT  بهداشت و درمان برنامه ریزی های خود را پیگیری می کنند و امیدواریم بر اساس زمانبندی کشوری پرونده الکترونیکی و همچنین سیستم نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.

 

نظری با تاکید براینکه در اجرای سیستم های الکترونیکی درمانی فقط کاهش هزینه را نباید درنظرگرفت افزود: از فاکتور هایی که می توان در الکترونیکی کردن مراجعه بیماران مورد استفاده قرار گیرد داشتن وقت از پیش تعیین شده است.

 

وی اضافه کرد :در سیستم سنتی فعلی بسیاری از بیماران که ارجاع داده می شوند، ممکن است بخش هایی که باید خدمات را ارائه دهند به دلایلی حضور نداشته باشند، بنابراین ممکن است مردم از لحاظ وقت دچار مشکل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه این یکی از فاکتورهایی است که می توان با الکترونیکی کردن سیستم ارجاع آن را برطرف کرد اذعان داشت: فاکتور بسیار مهم  دیگری که کمتر دیده می شود این است که حذف برگه و کاغذ باعث می شود کمتر به محیط زیست آسیب وارد شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: همین دفترچه هایی که دست مردم داریم برای تامین کاغذ آنها باید سالانه تعداد زیادی از درختان قطع شود تا بتوانیم آنها را به دست مردم برسانیم.

 

وی به تعداد سامانه های بهداشتی و درمانی اشاره کرد و یاد آور شد: سامانه های بسیاری در زمینه های متفاوت درمانی و بهداشتی وجود دارند که شامل حدود 36 سامانه می شوند.

 

نظری با بیان اینکه برخی از آنها برای پیگیری شکایات اختصاص داده شده است خاطر نشان کرد: همچنین سامانه سیب یا پرونده الکترونیک مردم را در حوزه سلامت راهنمایی می کنند.

 

وی ابراز کرد :می توان گفت بسیاری از فعالیت های ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از سامانه ها و بدون حضور فیزیکی انجام می شود اما تا رسیدن به نقطه مطلوبی که مدنظر همه دولتمردان است فاصله زیادی داریم که امیدواریم هرچه زودتر دولتی کاملا الکترونیک داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص پیشرفت پروژه پرونده الکترونیکی در خوزستان بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم پرونده دارند اما در سیستم ارجاع به صورت ۱۰۰ درصد به مرحله نهایی نرسیده ایم.

 

وی اظهار داشت: اکنون نسخه الکترونیکی در برخی از شهرها توسط بیمه سلامت آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم سیستم الکترونیکی نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان نماز جمعه شهادت امام رضا ع اردبیل پدافند غیرعامل استان همدان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نمایشگاه الکامپ دانشگاه علوم پزشکی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست

یک متخصص طب سنتی درباره طراوت و شادابی پوست صحبت کرد و گفت: اگر پوست رطوبت غریزی مناسبی داشته باشد، شفاف و باطراوت به نظر می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد