Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرماهشهر گفت: آزادراه خلیج فارس در زمین موقوفه نظام السلطنه مافی که برای ایتام و فقرا وقف شده بود ساخته شده و مدیریت این آزادراه باید برای انعقاد قرارداد با اداره اوقاف برای احقاق حقوق ایتام و فقرا تمکین کند. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، سعید حمودی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندرماهشهر با تاکید بر تقدیر و گرامیداشت نام وقف کنندگان اظهار داشت: نظام السلطنه مافی یکی از بزرگترین خیرین موقوف ساز است که زمین‌های زیادی را برای ایتام و فقرا وقف کرده که تعدادی از آنها هم‌اکنون به بیمارستان و مدرسه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. تبدیل شده‌اند؛ سال گذشته از محل وقف‌های نظام السلطنه مافی 1 میلیارد و 500 میلیون ریال به ایتام و فقرا کمک شده است.

وی افزود: بندرماهشهر با تمامی پتانسیل‌های صنعتی و اقتصادی خود فقیران، ایتام و بی‌بضاعت‌های زیادی داشته که نیاز به کمک دارند؛ اگر مسئولان این شهرستان دست به دست هم داده و نظام السلطنه مافی را احیا کنند دیگر فقر در این شهرستان معنا ندارد؛ من از همه مدیران و مسئولان خواهش می‌کنم که اگر کاری در زمین‌های وقف انجام داده‌اند بیایند و با همکاری ما حق موقوفه را بدهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرماهشهر و بندرهندیجان بیان کرد: آزاد راه خلیج فارس، آبفا چمران و پتروشیمی‌ها در زمین موقوفه نظام السلطه مافی هستند؛ زمین آزاد راه خلیج فارس موقوفه ایتام و فقرا بوده که مدیریت آن در آن آزادراه ساخته است. ما از مدیریت آزادراه خلیج فارس شکایت کرده‌ایم  و او را محکوم کرده‌ایم و هم‌اکنون منتظر نظر کارشناسی دادگاه برای انتعقاد قرارداد هستیم.

وی گفت: 40 هکتار زمین موقوفه نیز در اختیار آبفا چمران بوده که باید به وضعیت آن رسیدگی شود؛ وقف این زمین برای ایتام و فقرا بوده و من از مدیریت آبفا چمران و استان خوزستان درخواست می‌کنم که به فکر رسیدگی به این موضوع باشند. اداره اوقاف با شهردار چمران و با هماهنگی معاون فرماندار برای توسعه شهر چمران به توافق رسیده که ما در این امر حاضریم با اجاره یا جذب سرمایه‌گذار و یا تبدیل به نحواحسن با شهرداری چمران همکاری کنیم.

کاشان| سازمان اوقاف برای رفع مشکلات طلاب چاره‌اندیشی کندحمایت اوقاف ‌گلستان از طرح‌های اشتغالزا و سلامت‌محور‌خراسان جنوبی| سازمان اوقاف به عنوان امین اجرای نیات موقوفات است

حمودی عنوان کرد: در شهرستان بندرماهشهر حرم برادر امام رضا یعنی شاهزاده حمزه وجود دارد که هر ساله بیش از 5 هزار نفر با پای پیاده به زیارت این شاهزاده می‌روند؛ شاهزاده حمزه نماد بندرماهشهر بوده و همانطور که به علی ابن مهزیار اهوازی، دانیال نبی در شوش  و سبز قبا در دزفول رسیدگی شد باید به حرم و شبستان این شاهزاده والامقام رسیدگی شود.

وی ادامه داد: درآمد شاهزاده حمزه از محل نذورات ماهانه تقریبا 10 میلیون ریال بوده که در دو غباررویی 30 میلیون ریال جمع‌آوری شده است اما حقوق خادمان این شاهزاده ماهانه 5 میلیون ریال بوده که ما محاسبه مخارج دیگر این شاهزاده هزینه‌ای برای توسعه آن نمی‌ماند؛ اعتبار مورد نیاز برای توسعه و شاخت شبستان شاهزاده حمزه 1 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که باید به نحوی تامین شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرماهشهر و بندرهندیجان افزود: طرح جامع ساخت حرم شاهزاده حمزه آماده بوده و به یک خیر برای ساخت نیاز دارد؛ اگر یکی از پتروشیمی‌های منطقه این مسئله را تقبل کند و خود کار را انجام دهد کار بسیار پسندیده‌ای است. ما نیز از کمیسیون ماده 5 به دنبال تعیین ردیف بودجه برای ساخت و توسعه حرم این شاهزاده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خیران موقوفه‌های خود را برای ایتام، فقرا و یا ترویج کارهای مذهبی وقف کنند خاطرنشان کرد: درآمد ما از زمین‌های موقوفه از ابتدای سال تا کنون 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که پیش بینی شده تا پایان سال به 30 میلیارد ریال برسد. ما با خودمان عهد بسته‌ایم که مقابل موقوفه‌خواران بیاستیم و حق ایتام و فقرا را به آنها بدهیم.

انتهای پیام/ ع

R41468/P1494/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ماجرای تغییر نام استقلال | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم بازیان گفت: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848266 منبع: مهر برچسب‌ها خلیج فارس سازمان خصوصی سازی ویژه ورزشی ورزش باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • سرخابی‌ها و دیدار نمادین در روز خلیج فارس
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • همه ماجرای تغییر نام استقلال | ویدئو