Web Analytics Made Easy - Statcounter

صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه تولید میگوی پرورشی در سطح کشور است و سهم بالایی در تولید این محصول در کشور دارد.

وی با اشاره به تولید بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت میگو از استخرهای پرورشی سایت‌های استان بوشهر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال در سطح ۵۱۰۰ هکتار از اراضی پرورشی استان بوشهر بچه‌میگو ذخیره شده بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی شده امسال بیش از ۲۰ هزار تن میگو در استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن میگو در چهار هزار هکتار از اراضی پرورشی استان برداشت شده است، تصریح کرد: برداشت میگو تا اواخر ماه جاری در اراضی پرورشی استان ادامه دارد.

اشرف خاطرنشان کرد: امسال اقدامات لازم برای کنترل بیماری لکه سفید میگو در اراضی پرورشی استان صورت گرفت و شاهد کنترل این بیماری مهلک بودیم.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر از دیگر ظرفیت‌های پرورشی استان به پرورش ماهی، آرتیما و جلبک‌های دریایی اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا زمینه توسعه آبزی‌پروری در استان فراهم شود.

کد خبر 4761575

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر میگو بوشهر بارش باران ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 98 شهرکرد مشهد پدافند غیرعامل سانحه تصادف قزوین بیرجند شهادت امام رضا ع اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور