Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:20:43 GMT

آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۸۴۷۵

آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می‌کند

هم‌زمان با بازگشت نیروهای آمریکایی در پایگاهی در استان رقه، منابع سوری گفتند نظامیان آمریکایی یک مقر جدید نیز در شمال شرق سوریه در استان حسکه احداث می‌کنند.

به گزارش مشرق، بعد از چند روز تبلیغ رسانه‌های نزدیک به آمریکا در منطقه مبنی بر خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه، اکنون با بازگشت این نیروها به شمال و شمال شرق سوریه، آمریکا در حال تقویت حضور خود در شمال سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ پول نفت سوریه در جیب بانکداران جهانی

شبکه خبری فرات پست در فضای مجازی در سوریه، امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که پایگاه الجزره در غرب شهر الرقه در شمال سوریه را تخلیه کرده بودند، امروز به آن بازگشتند.

همزمان با این خبر،‌ مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان گزارش کرد که نیروهای آمریکایی قصد دارند در شهر القامشلی از توابع استان الحسکه در شمال شرق سوریه، مقری جدید احداث کنند. 


موقعیت قامشلی و شهر رقه

دیدبان نوشت: اطلاعاتی جدید به دست ما رسیده که نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی قصد تأسیس مقر نظامی جدیدی در شهر القامشلی دارند. کار احداث این مقر امروز شنبه آغاز شده و نیروهای آمریکایی از الحسکه به القامشلی منتقل می‌شوند. با عقب‌نشینی نیروهای دموکراتیک سوریه، این مقر دائمی خواهد بود.

این در حالی است که مسافت حد فاصل قامشلی تا رأس العین (سری کانیه) و از تل‌ابیض تا شهر عین العرب (کوبانی) تحت نفوذ سوریه و ارتش سوریه قرار دارد و حد فاصل رأس العین تا تل ابیض تحت نفوذ ترکیه و شبه‌نظامیان متحد آن است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان آمریکا سوریه تحولات سوریه حمله به سوریه امریکا تحولات منطقه ارتش سوریه دیدبان حقوق بشر سوریه استان حسکه مشرق استان رقه ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه رخ داده است.

حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه میدان نفتی عمر مقر نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه به جزئیات بیشتری از این رخداد اشاره نکرده است.

این پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی بارها هدف عملیات پهپادی و موشکی گروههای مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار  غزه و همدستی با این رژیم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد