Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش غلامرضا شریعتی روز شنبه در همایش تجلیل ازفعالان بیمه سلامت خوزستان در سرسرای اجتماعات هتل پارس افزود: سرانه درمانی شهروندان خوزستانی به دلیل اقلیم خاص و بالا بودن هزینه زندگی باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه برخی شهروندان خوزستانی حتی توان مراجعه به دکتر و بیمارستان و پرداخت هزینه درمانی را نیز ندارند بیان کرد: عدالت حکم می‌کند در چنین شرایطی سرانه درمانی به تناسب هزینه سنگین زندگی در خوزستان افزایش یابد ضمن آنکه سربار دیگر استان های همجوار نیز بر مراکز درمانی و بیمارستانی فشار زیادی آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خوزستان با بیان اینکه سازمان بیمه گر در چنین شرایطی نباید همه استان ها را یکسان ببینند افزود: سازمان های بیمه گر از جمله سازمان بیمه ایران باید نگاهی جامع به وضعیت استان ها و تفاوت‌های منطقه ای داشته باشند تا به عدالت نزدیک شوند.
وی با بیان اینکه نگاه یکسان به همه استان ها بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های اجتماعی و زیرساختی ، ما از از عدالت دور می کند بیان کرد: خوزستان وضعیت خاص و موقعیت ویژه ای دارد و قابل مقایسه با استان هایی نظیر یزد نیست و نیاز است سازمان بیمه سلامت به خوزستان به‌ ویژه در زمینه سرانه درمانی نگاه ویژه داشته باشد.
     
سلامت محوری در دولت تدبیر و امید
استاندار خوزستان سلامت محوری را از اولویت مهم دولت تدبیر و امید خواند و افزود:با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، نیمی از جمعیت خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
شریعتی به رضایت مندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: با وجود محدودیت اعتباری دولت ، طرح تحول نظام سلامت متوقف نشد تا مردم زیر بارسنگین هزینه درمانی کمر خم نکنند.
وی گفت: با این وجود هنوز مردم با مشکلاتی رو به رو هستند چون برخی قشرهای کم درآمد توان پرداخت هزینه درمانی را ندارند و با یک عمل جراحی زیر خط فقر می‌روند.
وی اجرای طرح وسع بیمه سلامت را طرحی در راستای هدفمندی عدالت بیمه ای بیان کرد و افزود:آنهایی که توانایی پرداخت حق سرانه درمانی را دارند باید بخشی از هزینه درمانی را بپردازند تا قشرهای فقیر جامعه بتوانند یارانه ی درمانی بیشتری دریافت کنند.
وی اجرای طرح مکانیزه کردن رسیدگی به پرونده های بستری و نسخه پیچی الکترونیکی در موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت را گامی مهم در طرح دولت الکترونیک خواند و گفت:این طرح ها رضایت مندی مردم و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد و از تلف شدن وقت مردم و خطاهای انسانی جلوگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت غلامرضا شریعتی بهداشت و درمان خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   

محمد خانچی معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان امروز در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد؛ گفت: حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان از موضوعات عمرانی شهری و روستاها استان موجب ابجاد تحول در این حوزه شده است.

او افزود: با شروع دولت سیزدهم اعتباراتی که سال های سال به خوزستان پرداخت نشده بود به این استان تزریق شد و می تواند در کارنامه و عملکرد مجموعه شوراها و شهرداری تاثیر مثبتی داشته و امیدواریم در یک سال باقیمانده بتوانیم تحول جدی و اساسی را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

آقای خانچی ادامه داد: شوراها مجموعه شورای شهر و روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه خود را آمارگیری کرده و برای برطرف کردن آن ها راهکار ارائه دهد، شبانه روز به دنبال شهردار بودن و پرداختن به مسائل حاشیه ای شهرداری شهرداری نشان از ضعف عملکردی شوراها دارد.

معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان گفت: شورای شهر و مجموعه شهرداری باید در کنار مردم بودن را تمرین کنند، از نگاه مردم شهر را اداره کنند و از نظرات آن ها استفاده کنند تا موفق شوند. 

این مقام مسئول افزود: نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریت شهری و روستایی ابعاد مختلف دارد که یک بخش آن خدمات عمومی است و شوراها باید در سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد هم نقش‌آفرین باشند و منشا بسیاری از اقدامات تاثیرگذار بوده و زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را سرعت بخشیده، از اینرو بستر همراهی های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم کرده اند. 

محمد خانچی یادآور شد: اعتباراتی تحت عنوان عوارض آلایندگی به استان پرداخت می شود محدود است و ممکن است در مرحله های بعدی دیگر این اعتبارات به استان تعلق نگیرد، ضرورت دارد شهرداری ها با خلق منابع جایگزین از وابستگی به این اعتبارات خودداری کنند. 

او در پایان با اشاره به شعار سال و تحقق آن اضافه کرد: شوراها با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید، ایجاد بازارچه‌های مرزی و توجه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان و رونق معادن و کشاورزی، می‌توانند ثروت‌های هنگفت موجود در کشور را از قوه به فعل برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است