Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم هفت برابر شد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه و حساسیت مسوولان به مقوله آموزش گفت که اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید هفت برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جواد حسینی در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی در مشهد افزود: ارایه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.

ساعت‌های آموزش در ایران بسیار بیشتر از میانگین جهانی است

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست بررسی چالش های آموزش و پرورش کشور در مشهد گفت: ساعت‌های آموزشی از پایه اول تا دوازدهم در ایران بسیار بیشتر از میانگین جهانی است.

حسینی  افزود: اکنون در ایران ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش از اول ابتدایی تا پایان سال دوازدهم ارایه می‌شود در حالی که میانگین جهانی آن معادل هشت هزار ساعت است که این میزان هم مورد انتقاد قرار دارد.

تعطیلی پنجشنبه‌ها هزینه‌های کشور را افزایش می‌هد

 معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها بار مالی و آثار بسیار نامناسبی بر کشور داشته و هزینه‌ها را بالا خواهد برد.

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران در زنجان بابیان اینکه این طرح در دولت مطرح شد که تنها یک نفر از اعضای دولت موافق آن بود، افزود: اجرای این طرح منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می شود و بار مالی تحمیلی آن بر کشور بسیار زیاد است.

حوزه مسکن یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور است

 معاون پارلمانی رئیس جمهوری در مراسم افتتاح پروژه ۱۶۰ واحدی طرح مسکن اقدام ملی در زنجان هم گفت: با توجه به وجود ۲۵۰ حرفه و رشته شغلی مربوط به بخش مسکن، این حوزه یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور است.

 امیری اظهار کرد: برای توسعه، حل مشکل مسکن مردم و رونق اقتصادی، تاکید رئیس جمهوری بر حوزه مسکن بسیار جدی است.
طرح ارزیابی وسع بیمه سلامت ۱۳ آبان کلید می‌خورد

 معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح ارزیابی وسع بیمه سلامت به صورت همزمان از ۱۳ آبان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کوروش فرزین در همایش فعالان حوزه بیمه سلامت خوزستان در هتل پارس اهواز افزود: این طرح قرار بود سه سال پیش با هدف هدفمندکردن یارانه سلامت، عدالت بیمه‌ای و کمک بیشتر دولت به قشرهای آسیب پذیر اجرایی شود ولی به دلایلی مسکوت ماند.
معاون رییس جمهوری: فضای فناورانه در هرمزگان حمایت می‌شود

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت که ساخت برج فناوری هرمز پارک علم و فناوری هرمزگان آغازی خوب است و به صورت جدی از چنین فضا و کسانی که در آن مشغول هستند، حمایت می‌کنیم.

سورنا ستاری در حاشیه افتتاح برج فناوری هرمز پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف و ایجاد شرایط مساعد برای رشد واحدهای دانش‌محور و فناور فعال یکی از رسالت‌های مهم این معاونت است.

گمرک تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهد

 گمرک در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهد.

ناظر گمرکات هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی در بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از این گمرک اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت دانش بنیان با گمرک شهید رجایی همکاری می‌کنند و  بیش از ۱۳۲۷ اظهارنامه متعلق به آنها بوده و در روندهای کاری و تشریفات گمرکی بیشترین همکاری را با آنها داشتیم.

تاکید وزیر ارتباطات بر ضرورت حمایت ویژه از هنرمندان

 محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح نمایشگاه تاریخ ملی استان فارس گفت: باید از هنرمندان حمایت کرد تا آن‌ها بتوانند در این دوره تاریخی منشا اثر باشند. باید امروز به این سوال مهم پاسخ دهیم که ما چقدر میراث‌دار هنر هنرمندان هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: فارس امروز محل اثرگذاری است. این استان ظرفیت های بالایی دارد و استان فارسی‌ها در هر برهه‌ای منشأ اثر بودند.

۷۰ هزار طرح روستایی در کشور در حال اجرا است

مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری گفت: ۷۰ هزار طرح روستایی با ۷۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان‌های کشور در حال اجرا است.

علیرضا نخعی در نشست توجیهی شبکه نظارت عالیه استان‌ها بر طرح‌های روستایی افزود: نظارت بر پیشرفت کمی و کیفی این طرح‌ها نیازمند تشکیل شبکه نظارت است که این شبکه در همه استان‌ها تشکیل شده است.

۲۷ درصد جمعیت کشور در کلان‌شهرها سکونت دارند

 رئیس مرکز آمار ایران گفت: حدود ۲۷ درصد جمعیت کشور در کلان‌شهرها سکونت دارند و هشت شهر به عنوان کلان‌شهر رسمی معرفی شده است.

اکنون تهران، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز ،کرج، اصفهان و اراک هشت کلان‌شهر رسمی ایران هستند.

جوادحسین زاده نیستانی در نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در هتل آسمان اصفهان افزود:در آمار جدید کرمانشاه به عنوان نهمین کلان‌شهر ایران اضافه شده است که بالای یک میلیون جمعیت دارد.

سازمان محیط‌ زیست کشور در ۶۰ درصد پست‌ها کمبود نیرو دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: این سازمان در ۶۰ درصد از پست‌های مصوب نیرو کم دارد.

کیومرث کلانتری در حاشیه بازدید از پایگاه پرورش گورخر در پارک ملی کویر گرمسار استان سمنان اظهار داشت: در کشور ۶۰۷ پاسگاه محیط‌بانی وجود دارد و سازمان محیط زیست تنها در ۴۰درصد پست‌های مصوب نیرو دارد و با کمبود نیروی محیط‌بان مواجه است.
عناوین گزارش‌های استانی 

گام بلند دیپلماسی اقتصادی در کرمان عنوان گزارشی از مرکز کرمان است که به دستاوردهای سفر هیات دیپلماتیک سیاسی و اقتصادی ۱۵ کشور جهان به این استان پرداخته و نوشته است: سفر این هیات فصل تازه ای از معرفی و آشنایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان در عرصه بین المللی بود.
تعطیلی پروژه های عمرانی و بلاتکلیفی کارگران برای دریافت بیمه بیکاری گزارشی از مرکز اهواز که با استناد به قانون تامین اجتماعی به سرنوشت کارگرانی که از کار بیکار شده‌اند و مقوله مقرری بیمه بیکاری آنان پرداخته است. 
واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در شوک برق عنوان گزارشی از مرکز تبریز که مشکل کمبود برق واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را واکاوی کرده است.
حفظ منابع آبی و سال خوب کشاورزی مازندران گزارشی از مرکز ساری در مورد وضعیت مناسب ذخیره آبی سدها و آببندان‌های مازندران که نوید بخش سال خوب و پربار برای کشاورزان استان است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در روزنامه همشهری نوشت: هم‌اکنون عصر ارتباطات است و اقتصاد جهانی به‌صورت دیجیتال درحال اداره‌شدن است. به این مفهوم که برای ارتباط با بازار دیگر کشورها حتما نیاز نیست مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه کنند، بلکه در هرجایی و در هر زمانی می‌توانند با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.

افزون بر این، اجباری بر تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در پنجشنبه نیست، بلکه ادارات و سازمان‌های خصوصی که فکر می‌کنند نیاز به ساعات و روزهای کاری بیشتر دارند، می‌توانند در روزهای تعطیل نیز سرکار بروند. هم‌اکنون نیز در وزارت خارجه ایران بعضی از کارمندان در روزهای جمعه ‌سر کار حاضر می‌شوند. بنابراین تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مردمان عادی در بازارها و مشاغل آزاد محدودیت آنچنانی ایجاد نخواهد کرد.

این در حالی است که درحال حاضر، به‌دلیل اختلافات زمانی شب و روز، مردم همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سر کار نمی‌روند و مشاهده می‌کنیم این موضوع خللی به کسب‌وکارهای جهانی نیز وارد نمی‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898568

دیگر خبرها

  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • (ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم