Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شبکه اجتماعی توئیتر روز شنبه به یکباره و بدون اطلاع قبلی صفحه شبکه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان و صفحه «الاعلام الحربی المرکزی» را که اخبار میدانی جبهه مقاومت را پوشش می‌داد، مسدود کرد.

تمامی صفحات مربوط به شبکه المنار از جمله صفحات اخبار و برنامه‌های این شبکه نیز مسدود شده است.

وبگاه شبکه المنار این اقدام توئیتر را نشان دهنده فشارهای سیاسی دانست و نوشت که صفحه شبکه المنار نزدیک به یک میلیون دنبال کننده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

به نظر می‌رسد این اقدام توئیتر در پاسخ به درخواست نمایندگان آمریکایی از «جک دورسی» مدیر عامل توئیتر در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ماه) گذشته باشد.

در این تاریخ چهار تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به نام‌های «تام رید»، «مکس رز»، «برایان فیتزپاتریک» و  «جاش گاتمر» به شدت از توئیتر به علت میزبانی از حساب‌های کاربری وابسته به حزب‌الله و حماس انتقاد و این دو گروه مقاومت را «سازمان‌های تروریستی خارجی» توصیف کردند.

به نوشته وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، این نمایندگان از «جک دورسی» خواستند تا با حضور در کنگره، در خصوص دلایل حضور حزب‌الله و حماس در توئیتر توضیح دهد.

فشارها علیه بازوی رسانه‌ای مقاومت به توئیتر محدود نشده و در ماه گذشته همین نمایندگان نامه‌هایی به رؤسای فیس‌بوک، یوتیوب و توئیتر نوشته و از آنها خواستند تا حساب‌‌های کاربری وابسته به حزب‌الله و حماس را مسدود کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه سعودی «الشرق»، ظهر امروز شنبه، به نقل از منابع خود توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را قریب‌الوقوع دانست.

این منبع نوشت: «توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است؛ اگر موانع جدیدی ایجاد نشود.»   الشرق می‌گوید واشنگتن ضمانت‌های لازم را از طریق میانجیگران برای توقف جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه داده است. به گفته این رسانه سعودی، توافق دست‌کم در سه مرحله انجام خواهد شد و آمریکا برای انجام این توافق ضمانت داده است. شبکه الشرق همچنین اضافه کرد در مرحله آتی، اقدامات در جهت یک توافق ملی برای اداره غزه و بازسازی آن متمرکز خواهد بود. این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این اخبار نشان نداده است.   با این حال، حماس دیشب اعلام کرد که برای تکمیل گفت‌وگوها هیئتی به قاهره اعزام خواهد کرد.   در بیانیه‌ای که حماس دیشب آن را منتشر کرد، اشاره شد که این جنبش با پیشنهاد ارائه‌شده برای آتش‌بس برخورد مثبتی داشته است.   شبکه «الجزیره» نیز، امروز، گزارش داد که هیئت قطری برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس به مصر می‌رود. قطر یکی از میانجیگران اصلی میان دو طرف طی ماه‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است