Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:46:01 GMT

پایان اجرای نمایش‌های سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۹۶۱۳

پایان اجرای نمایش‌های سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، از عصر روز پنجشنبه ۹ آبان ماه بود که چراغ آغاز سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان با اجرای نمایش «تئوری توطئه» به نویسندگی و کارگردانی «جواد لاله دوست» در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت روشن شد.

بعداز انتشار فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان ۲۵ اثر از سوی هنرمندان گیلان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بیشترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به هنرمندان رشتی با ۱۳ اثر و سپس لنگرود با ۳ اثر، آستارا و شفت هر کدام با دو اثر و شهرهای انزلی، آستانه، صومعه سرا، فومن و لاهیجان هر کدام با یک اثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار توسط سه داور آقایان «مهرداد هنرمند»، «ناصر ایزدفر» و «حمید ابراهیمی» مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت هفت اثر «تئوری توطئه» به کارگردانی جواد لاله‌دوست از بندرانزلی، «سواران دریا» فاطمه مولودی از رودسر، «سپندارمز» نیما جهان‌بین، «پری» مهرداد آبسالان، «کیفر یا خیلی خیلی خصوصی» وحید درویشی، «الیور توئیست» محمد پورجعفری و «موبی دیک» مهیار وقاری به مرحله نهایی سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان راه یافتند.

آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره براساس جدول زمان بندی شده طی سه روز از ساعت ۱۶ عصر پنجشنبه نهم آبان ماه در سه سالن دکتر رحمدل، شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت و سالن پلاتو اکبر رادی برای عموم به صورت رایگان نمایش درآمدند.

این آثار از سوی سه داور مطرح و برجسته کشور آقایان «حمیدرضا نعیمی»، «رضا مهدی‌زاده» و خانم «لیلی عاج» داوری شدند و جلسه نقد و بررسی این آثار نیز توسط «محمدحسین خدایی» از منتقدان تئاتر و عضو کارگروه نقد سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، نقد و بررسی شد.

یکی از نکات جالب برگزاری این جشنواره استقبال پرشور علاقه‌مندان به حوزه هنر به ویژه تئاتر گیلان بود که در سه روز اجراها سالن‌های نمایش ذکر شده مملو از تماشاگر بود و این نشان دهنده توجه هنردوستان گیلانی به هنر تئاتر است که روزگاری گیلان قطب آن در کشور محسوب میشد.

کد خبر 4761688

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت بوشهر بارش باران ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد مشهد اربعین 98 پدافند غیرعامل بیرجند شهادت امام رضا ع سانحه تصادف قزوین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم