Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،تندیس‌های امسال قهرمانان گمنام به خانواده مرحوم منوچهر سالیا سرمربی اسبق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و جانباز مردمی جنگ حسین ضرغامی تقدیم شد.

تندیس اول طی مراسمی کاملاً غافلگیرکننده به جانباز حسین ضرغامی (پدرخط اروند) در زمان جنگ اهدا گردید که با کمک برادر شهید خود محمدرضا و دو برادر جانبازش و با گرداوری بچه‌های محله‌های ساحل اروندرود به مدت پنج سال جبهه شهری آبادان را با ابداع تاکتیک‌های هوشمندانه و با کمترین امکانات نظامی و پشتیبانی‌های تدارکاتی در مقابل دشمن بعثی به دژی نفوذناپذیر برای همیشه مبدل ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم غافلگیرکننده که با حضور یاران رزمنده و خانواده وی پس از سی و اندی سال از جنگ در کنار مقر اسکله هشت خط اروند صورت گرفت، تندیس شهید دریاقلی سورانی توسط جناب ملاصالح قاری آزاده سرفراز ماجرای بیست‌وسه نفر به جانباز حسین ضرغامی و همسر همراهش در زمان جنگ اهدا گردید.

در مراسم دوم با حضور عده‌ای از رزمندگان و نیز پیشکسوتان فوتبال آبادان در منزل خواهری مرحوم منوچهر سالیا سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت (در زمان جنگ و پس از جنگ) صورت گرفت.

در این مراسم به پاس تشکر از یک عمر مجاهدت مردی که بدون تفنگ در پشت جبهه سعی در غنای فرهنگی و ورزشی و جلوگیری از کج‌روی جوانان جنگ‌زده داشت، تندیس شهید دریاقلی سورانی توسط عباس سورانی داماد شهید دریاقلی و رئیس فعلی کانون هواداران این تیم به خانواده مرحوم منوچهر سالیا تقدیم گردید.

در این مراسم پیشکسوتانی از فوتبال آبادان همچون عبدالواحه بزمه، نصرالله بم زاده، عبدالعلی بیت سیاح، مهدی غفاری، جمشید بشاگردی، رضا کاملی و نیز وحید سلاماتی حضور داشتند که به ذکر خاطراتی جالب از مرحوم منوچهر سالیا از زمان تیم داری در زمان جنگ پرداختند.

این تندیس که به صورت نمادین از مجسمه شهید دریاقلی سورانی ساخته شده، در سال اول به تیمسار امیر کهتری، در سال دوم به خانواده مرحوم حجت‌الاسلام جمی، در سال سوم به خانواده شهید صادق دشتی، در سال چهارم به خانواده دوچرخه‌سوار جانباز پاراالمپیک مرحوم بهمن گلبارنژاد، در سال پنجم به حاج عبدالکریم حجازی و در سال ششم به جانباز علی صیادی اهدا گردیده است.

هرسال در طی مراسمی کاملاً خودجوش و مردمی در شهرستان آبادان به پاس یادبود حرکت تاریخی شهید دریاقلی سورانی در نجات شهر آبادان با اعلام به موقع ورود دشمن بعثی به کوی ذوالفقاری درنهم آبان سال ۱۳۵۹، تندیس نمادین این مرد بزرگ به قهرمانان گمنام و مردمی از شهر آبادان و یا کشور که تاکنون به جامعه معرفی نشده‌اند، اهدا می‌گردد.

انتهای پیام/ د

اهدای تندیس قهرمانان گمنام  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر

زمان برگزاری یک مسابقه از هفته بیست و ششم لیگ برتر باشگاه های کشور تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان – مس رفسنجان به جای روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر تغییر کرد
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • زمان دیدار صنعت نفت - مس تغییر کرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم