Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن نصرالله با نشان‌دادن اینکه فرماندهی مرکزی عملیات دفاع از لبنان و فلسطین به شکل مستقل عمل کرده و در عین حال به رهبری سیاسی نیز می‌پردازد، صهیونیستی را غافلگیر کرد.

سرویس جهان مشرق - محمد صادق الحسینی تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در مقاله خود در روزنامه البنا در این رابطه نوشت که دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیروز خود علاوه بر تاکید بر شکست نقشه‌های دشمن در عرصه اعتراضات ملی لبنان٬ به آمادگی مقاومت برای شرکت در هرنوع عملیاتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله با شفافیت و صراحت در خصوص عرصه تحولات و اصلاحات داخلی لبنان صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار ویدئویی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی بیانیه حزب‌الله لبنان در خصوص مقابله با پهپاد متجاوز صهیونیستی داستان سرفه سید حسن نصرالله ما هنوز برگ‌های برنده خود را رو نکرده‌ایم

اما وی با نشان‌دادن اینکه فرماندهی مرکزی عملیات دفاع از لبنان و فلسطین٬ به شکل مستقل عمل کرده و در عین حال به رهبری سیاسی نیز می‌پردازد، دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد. سیدنصرالله همچنین در عملیات سرنگونی پهپاد صهیونیستی٬ از یک سلاح جدید و دقیق رونمایی کرد که دشمن به اشتباه گمان می کرد که مقاومت جرات استفاده از آن را ندارد.

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیروز خود بر این موارد تاکید کرد:

-نیروهای مقاومت اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی و یا اجرای هرگونه دستور نظامی که برای انجام تحرکات هجومی برای مثال در داخل فلسطین دریافت می‌کنند آماده هستند. همچنین تمرکز سید نصرالله بر این است که نیروهای نظامی٬ عملیات‌های خود را صرف نظر از مشغله‌های فرماندهی سیاسی و حتی نظامی داخلی و یا منطقه‌ای انجام دهند.

-همه این موارد بدان معنااست که مقاومت در همه شرایط و در خصوص هرگونه تغییر و تحول داخلی لبنان آماده است.

-سید نصرالله بر قدرت مقاومت تاکید کرده و عبارت بسیار بسیار قوی را برای مقاومت تکرار کرده وهیچ ابهامی در داخل و خارج برای آن باقی نگذاشت.

-اما موضوع مربوط به سرنگونی پهپاد صهیونیستی٬ حامل چندین پیام بود:

۱- تاکید بر اینکه این عملیات تنها محدود به یک پهپاد صهیونیستی نبوده و همچنان در خصوص سایر پهپادهای دشمن که وارد آسمان لبنان شوند نیز ادامه خواهد داشت.

۲- عدم افشای نوع سلاحی که در سرنگونی پهپاددشمن مورد استفاده قرار گرفت از سوی سید نصرالله و با توجه به اینکه آن قطعا یک سلاح موشکی بوده٬ حامل این پیام برای طرف‌های ذی‌ربط است که نیروهای مقاومت دارای سامانه پدافند هوایی بوده و آن را در زمان مناسب مورد استفاده قرار داده و این امر از شگفتی‌های جنگ احتمالی با دشمن خواهد بود که حتی مقاومت مجبور شد پیشاپیش در پاسخ به تجاوز هوایی صهیونیست‌ها از آن استفاده کند.

اما در خصوص سخنان سید حسن نصرالله درباره تشکیل کابینه و نقشی که باید ایفا کند٬ وی مجددا بر شکست هرگونه کودتا ضد لبنان تاکید کرد.

همچنین درخواست دبیرکل حزب‌الله از ارتش و نیروهای امنیتی مبنی برعدم تمرکز مطلق بر موضوع بسته‌شدن راه‌ها٬ نشان‌دهنده این است که سید نصرالله یک طرح و برنامه جدید در خصوص برخورد ارتش با این موضوع و یا بازسازی ارتش دارد، به‌ویژه آن هم زمانی که آمریکا دیروز تصمیم گرفت تا کمک ۱۰۵ میلیون دلاری که قرار بود به ارتش لبنان بپردازد را قطع کند.

لازم به ذکر است که این تصمیم آمریکا نشان‌دهنده دو امر است:

- واشنگتن به شکست کوتا ضد دولت لبنان اعتراف کرد.

- آمریکا با این تصمیم نشان داد که از نقشی که ارتش در عرصه اعتراضات مردمی لبنان و در خصوص بازگشایی راه‌ها ایفا کرده و به دنبال آن مشارکت ارتش در جلوگیری از تجزیه کشور٬ رضایت ندارد.

به عبارت دیگر٬ خشم آمریکا از ارتش لبنان به دلیل عدم مشارکت آن در مسدود کردن راه‌های کمک به حزب‌الله چه از بیروت به جنوب و چه از بقاع و شمال به بیروت است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان حزب الله لبنان لبنان سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی اسرائیل سلاح سیدحسن نصرالله ارتش لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله