Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‌های صهیونیستی از تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای آماده کردن فضا به منظور برگزاری انتخابات سوم در اراضی اشغالی پس از بن بست در مذاکرات بر سر تشکیل کابینه خبر می‌دهند. تاریخ انتشار: 06:00 - 12 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۸۶۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ همزمان با تلاش «بنی گانتز»، رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف به منظور تشکیل کابینه، آرایش سیاسی در اراضی اشغالی از احتمال بالای برگزاری انتخابات سوم پارلمانی در کم‌تر از یک سال خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تایمز آو اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با بازگرداندن ماموریت تشکیل کابینه به «روون ریولین»، رئیس این رژیم، عملا فرصت تشکیل کابینه را در اختیار گانتز قرار داد، اکنون تلاش دارد تا با تغییر آرایش سیاسی ضمن ممانعت از دستیابی رئیس حزب آبی و سفید به موفقیت، انتخابات سوم پارلمانی را به عنوان راهکار خروج از بن بست اجرایی کند.
نتانیاهو که از سوی گانتز به کارشکنی در مسیر مذاکرات متهم شده، تلاش دارد با ترمیم روابط خود با «نفتالی بنت»، رئیس حزب «خانه یهود»، و وزیر پیشین آموزش و پرورش کابینه‎اش، زمینه را برگزاری سومین انتخابات پارلمانی فراهم کند.      
مذاکرات «لیکود» و آبی و سفید به دلیل اصرار گانتز بر کناره گیری نخست وزیر از سمت خود تا زمان اعلام نتایج سه پرونده قضایی او با شکست مواجه شد.
بنت و «آیلد شکد»، وزیر پیشین دادگستری کابینه نتانیاهو پس از کسب نتایج ضعیف در انتخابات پارلمانی ماه آوریل از کابینه اخراج شدند؛ اقدامی که اگرچه به بهانه ناکامی در کسب کرسی در کنست انجام شد، مُهر تاییدی بر اختلافات تعمیق شده میان آن‌ها نیز بود.
بنت در انتخابات ماه سپتامبر در ائتلاف با «یامینا» موفق به ورود به کنست شد.
اقدام اخیر نتانیاهو در نزدیکی به بنت، نشان می‌دهد که او به دنبال انتخابات سوم است. «اسرائیل هیوم»، روزنامه نزدیک به نتانیاهو ماه گذشته گزارش داد این ۲ پس از ۲ انتخابات گذشته و در پی بروز بحران سیاسی و عدم توانایی نتانیاهو در تشکیل کابینه به یکدیگر نزدیک شده‎اند.      
براساس گزارش این روزنامه، این ۲ سیاستمدار صهیونیست در هفته‌های اخیر مکررا در مورد استراتژی‌ها و سناریو‌های سیاسی احتمالی تبادل نظر می‌کردند.
از سوی دیگر برخی گزارش‌های تایید نشده اعلام کردند «آویخای مندلبیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی تا پایان ماه نوامبر در مورد ادامه کار نتانیاهو در سمت نخست وزیری در صورت قطعی شدن اتهام وی به ارتشا تصمیم گیری می‌کند.
براساس گزارش‌ها، مندلبیت تصمیم دارد حکم برکناری نتانیاهو در صورت محکوم شدن او به ارتشا را اعلام کند.    
مندلبیت مشورت با دادستان‌های اراضی اشغالی برای تصمیم گیری در مورد کیفرخواست نتانیاهو را از روز یکشنبه آغاز کرده است. دادستان کل رژیم صهیونیستی پیش نویس اتهامات را در فوریه منتشر می‌کند.
سایت روزنامه صهیونیستی «حمودیا»، نیز نوشته که افکار عمومی در اراضی اشغالی، نتانیاهو را مقصر اصلی برگزاری انتخابات احتمالی سوم می‌دانند.
نظرسنجی Maagagar Mochot در این زمینه نشان می‌دهد ۵۲ درصد از ساکنان اراضی اشغالی نتانیاهو و ۲۱ درصد «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی را به دلیل تقویت احتمال انتخابات سوم پارلمانی مقصر می‌دانند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بنی گانتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند