Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:29:59 GMT

گردشگری ورزشی ظرفیتی نو برای توسعه ملکشاهی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۱۲۴۲

گردشگری ورزشی ظرفیتی نو برای توسعه ملکشاهی

شهرستان ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام و در قلب جغرافیایی استان در دامنه و امتداد کبیرکوه از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی برخوردار است که مدت زمانی است که مورد توجه گردشگران خصوصا ورزشکاران قرار گرفته و هر روز بر تعداد این گردشگران ورزشی افزوده می شود. 

استقبال گردشگران ورزشی از جاذبه های این شهرستان و برنامه ریزی مسئولان در خصوص این پدیده نو ظهور می تواند در توسعه شهرستان ملکشاهی نقش ویژه ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود مرتفع ترین قله های استان همچون ورزرین، ولنتر و سیوان این شهرستان را به بام استان مبدل کرده است، در کنار عظمت این کوهای مرتفع عمیق ترین،  وحشی ترین و زیباترین دره های ایران همچون دره ویژدرون و باجک جلوه می کنند که هر زمان مملو از  کوه نوردان، صخره نوردان و گردشگران ورزشی از سراسر کشور است.

یکی از متراکم ترین و وسیع ترین جنگل های غرب کشور در ملکشاهی جنگل بیوره است که تداخل کوهستان و جنگل، دره و آبگیر و زیستگاه حیات وحش این منطقه را به یک اکو توریسم گردشگری ویژه تبدیل کرده است.

 مدیر اداره ورزش ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های گردشگری ورزشی شهرستان گفت: تنها در ۶ ماهه اول سال بیش از ۹۰۰ ورزشکار حرفه ای از سراسر کشور برای بازدید و فتح قله ها در این شهرستان حضور یافته اند.

امیر صالحی با بیان اینکه هر یک از این گردشگران و ورزشکاران معرف جاذبه های ملکشاهی هستند، اظهار داشت : از ابتدای سال گذشته با تاسیس خوابگاه ورزرین مکان مناسبی برای بیتوته و استراحت کوهنوردان فراهم شده است. 

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکشاهی نیز از برنامه ریزی در خصوص معرفی و ارائه خدمات به گردشگران این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص احداث منطقه رفاهی در حوزه ویژدرون اعلام آمادگی کرده است.

طالب خزان به جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان اشاره کرد و افزود: آبشار اما، غار آقا میر، سنگ نبشته آشور در روستای گل گل و کوشک قینفر در دامنه کوهستان پشمین از جمله آثار ی هستند که ثبت ملی شده اند.

فرماندار ملکشاهی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین ورزشی شهرستان انجام گرفته است، گفت: یکی از اولویت های واگذاری تسهیلات اشتغالزایی که با استقبال زیادی نیز همراه بوده در حوزه گردشکری و صنایع دستی است و در سال جاری چندین واحد بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی از جمله چاقو سازی شروع به کار کرده است.

محمد تاسمه رهاورد حضور پر تعداد گردشگران و ورزشکاران غیر بومی در منطقه را افق روشن توسعه و درآمد زایی و اشتغال دانست و  افزود: برنامه ریزی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت و تلاش می شود از این ظرفیت در جهت توسعه پایدار شهرستان بهره گرفته شود.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گردشگری ملکشاهی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد

به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

کد خبر 6092871 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد