Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن کاویانی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص طرح اخیر مجلس شورای اسلامی برای حذف تنوع مدارس ازجمله تعطیلی مدارس شاهد،  گفت: این طرح به حذف مدرسه ای خاص اشاره ندارد و به صورت کلی به دنبال حذف تنوع مدارس ازجمله مدارس سمپادی، شاهد، هیئت امنایی و غیره است. این در حالی است که ده ها نمونه متنوع از مدارس داریم که با انگیزه ها و شرایط خاص تأسیس شده و قابل حذف نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاویانی راد با بیان اینکه مدارس شاهد توسط اساسنامه شورای عالی شاهد تاسیس شده است، اظهار داشت: این شورا زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات آن به صورت قانون رسمی است. در نتیجه حذف مدارس شاهد توسط مجلس امکان پذیر نیست و منوط به مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی از ارسال نامه ای به شورای نگهبان و تاکید بر لزوم حفظ مدارس شاهد خبر داد و تصریح کرد: بنیاد شهید طی نامه ای به شورای نگهبان اعلام کرده که این مدارس جزو مدارس وزارت آموزش و پرورش نیست و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و امضای رئیس جمهور وقت تاسیس شده است؛ به همین دلیل هرگونه تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت آن ها نیز باید توسط این شورا انجام شود.   

معاون آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: پیش بینی ما این است که با توجه به توضیحات بنیاد شهید، این طرح در شورای نگهبان اصلاح خواهد شد و مدارس شاهد پابرجا خواهد ماند.

کاویانی راد با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت خاص فرزندان ایثارگران یک اصل اساسی است، بیان کرد: نمایندگان مجلس باید اجازه دهند تا آموزش و پرورش وظیفه خود نسبت به این قشر از دانش آموزان را انجام دهد و تکلیف نظام در برابر تعالی فرزندان شهدا و ایثارگران تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی با اشاره بر اینکه مجلس با اجرای این طرح منجر به ایجاد خلا در تعلیم و تربیت فرزندان ایثارگران می شود، خاطرنشان کرد: در برهه ای از زمان موضوع توجه به رشد و ارتقا تحصیلی، فرهنگی و تربیتی این قشر در قالب مدارس شاهد انجام شد و حال اگر نمایندگان مجلس به دنبال حذف این مدارس هستند ابتدا باید مسیر دیگری را برای ساز و کار تربیتی خاص ایثارگران ایجاد و سپس نسبت به تعطیلی مدارس شاهد اقدام کنند.

کد خبر 4761426

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران شورای نگهبان شورای عالی انقلاب فرهنگی مدارس شاهد شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران اربعین 98 نیروی انتظامی شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی آبگرفتگی معابر بارندگی دستگیری سارق سازمان هواشناسی کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس