Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی،گفت: حلول ماه ربیع را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سوگواری‌های مردم مؤمن در محرم و صفر و مخصوصاً عزاداری‌های آنان در اربعین حسینی مورد قبول قرار گرفته باشد.

وی افزود: همچنین لازم است از میهمان‌نوازی‌های کریمانه مردم و دولت عراق سپاسگزاری‌ کنم که نشان دادند دو ملت ایران و عراق، پیوند قلبی عمیقی با یکدیگر دارند و همین امر نیز باعث شد که دسیسه‌های مختلف معاندان در دهه‌های اخیر با فراست راه را بر بدخواهان دو ملت ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ و همچنین سالروز تبعید امام (ره) به ترکیه هستیم، افزود: این روز نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استکبار است و عمق تفکر ملت ایران نسبت به استقلال کشور را نشان می‌دهد.

لاریجانی متذکر شد: در طی ۴۰ سال گذشته دولت‌های گوناگون در آمریکا برای بازگشت سلطه خود بر ملت ایران، راه‌های متنوعی را برگزیده اما هیچ‌گاه به اهدافشان دست نیافته‌اند؛ ولو آنکه خسارت‌هایی به کشور وارد کرده‌اند و عدم توفیق رؤسای‌جمهور مختلف آمریکا به استقامت، پایداری و درک عمیق ملت بزرگ ایران مرتبط است.

وی اظهار داشت: رؤسای جمهور آمریکا از ابتدای انقلاب دست به انواع ماجراجویی زده‌اند به گونه‌ای که از تجزیه‌طلبان حمایت کردند، صدام را تشویق به حمله به ایران کردند و تروریست‌های گوناگون را مسلح و مورد حمایت قرار دادند و آنان را وادار به جنایت علیه ملت کردند و بعد هم با پررویی به آنها پناه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقامات آمریکا تحریم‌های گوناگونی را علیه ملت ایران روا داشتند، گفت: البته آنان با گستاخی همه این جنایت‌ها را به نام دوستی و حمایت از مردم ایران تبیین کردند و نکته مهم این است که مردم عزتمند ما چون هیچ صداقتی در گفتار و کردار سردمداران آمریکا نمی‌دیدند، در مقابل دسایس آنان ایستادگی کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گاهی کسانی بودند که یا به دلیل عدم شناخت کافی یا ساده‌اندیشی، تبلیغات دولت آمریکا را مورد توجه قرار دادند و دچار خسارت شدند اما خوشبختانه امروز آمریکا رئیس‌جمهوری دارد که زحمت همه را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه سیاست‌های کاخ سفید کم کرده‌ است.

تکمیل می شود...

کد خبر 4761770 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی دونالد ترامپ مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف حسن روحانی مجلس شورای اسلامی جنبش عدم تعهد ایران اسحاق جهانگیری هیئت دولت ایالات متحده آمریکا برجام وزارت امور خارجه باکو محمد جواد ظریف سید عباس موسوی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است