Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@21:20:40 GMT

تصاویر/ برداشت پسته مه‌ولات

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۱۸۹۶

تصاویر/ برداشت پسته مه‌ولات

روزهای آخر تابستان تا اواخر پاییز وقت برداشت پسته است. کشور ما در جهان با تولید ۵۷۴۹۸۷ تن پسته رتبه اول آن را به خود اختصاص داده، و آمریکا و چین به ترتیب با ۲۷۲۲۹۱ و ۹۵۲۹۴ تن رتبه های دوم و سوم را دارا هستند.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزهای آخر تابستان تا اواخر پاییز وقت برداشت پسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ما در جهان با تولید ۵۷۴۹۸۷ تن پسته رتبه اول آن را به خود اختصاص داده، و آمریکا و چین به ترتیب با ۲۷۲۲۹۱ و ۹۵۲۹۴ تن رتبه های دوم و سوم را دارا هستند. شهرستان مه ولات در خراسان رضوی در سطح کشور پس از رفسنجان بیشترین سطح زیر کشت پسته را در اختیار دارد. قدمت پسته کاری در این شهرستان حدود ۲۰۰ سال است. پسته مه ولات زودرسترین پسته کشور است که برای نوبرانه به سراسر ایران صادر میشود. بیش از ۷۰ درصد سطح زیر کشت باغ های پسته مه ولات بادامی سفید، ۱۵ درصد اکبری و مابقی به سایر ارقام اختصاص دارد. بخش غالب تولیدات در ۵۵ ترمینال ضبط پسته شهرستان فرآوری و آماده مصرف در بازارهای داخلی و خارجی میگردد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان پلدشت در جلسه ستاد خانواده و جمعیت این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت : شهرستان پلدشت از لحاظ جمعیت با نرخ رشد جمعیت  89/2 درصدی رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت در این شهرستان  ما از مسئولین ذی ربط پیگیر تحقق امتیازات برای خانواده های دو قلو و سه قلو و بیشتر به این شهرستان هستیم .

فرماندار شهرستان پلدشت گفت:  در سال گذشته  به میزان ۱۱۵۸ نفر ولادت  در این شهرستان اتفاق افتاده که نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام