Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لایحه بودجه سال آینده وزارت دفاع آمریکا، میزان بودجه مخفی پنتاگون با رشد ۶ درصدی به حدود ۷۶ میلیارد دلار رسیده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، بررسی لایحه بودجه درخواستی دولت آمریکا نشان می‌دهد میزان بودجه مخفی وزارت دفاع آمریکا در سال آینده میلادی با رشدی چشمگیری مواجه شده است.

به نوشته پایگاه «دیفنس وان»، بر اساس بررسی‌های گروه مشاوره «اواسنت»، در لایحه بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۷۶ میلیارد دلار به بودجه مخفی وزارت دفاع آمریکا تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مقایسه با سال جاری میلادی، رشدی ۶ درصدی دارد، این در حالی است که میزان رشد بودجه غیرمخفی وزارت دفاع آمریکا ۵ درصد افزایش داشته است و این یعنی در سال آینده میلادی بخش بزرگتری از بودجه پنتاگون برای پیشبرد پروژه‌های سری و مخفی هزینه می‌شود.

همواره بخشی از بودجه وزارت دفاع آمریکا به فعالیت‌های سری اختصاص دارد و حتی نمایندگان کنگره نیز از محل هزینه‌کرد این بودجه اطلاعی ندارند. به این بودجه اصطلاحا «بودجه سیاه پنتاگون» هم گفته می‌شود. این رقم در سال آینده میلادی، ۱۱ درصد از کل بودجه وزارت دفاع آمریکا را تشکیل می‌دهد.

به نوشته دیفنس وان، افزایش مداوم سهم بودجه مخفی، با مخالفت‌هایی در کنگره آمریکا روبرو شده است. از جمله مخالفان ادامه این روند، «آدام اسمیث» رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا است که می‌گوید افزایش بی‌رویه بودجه مخفی به کاهش نظارت و در نتیجه افزایش احتمال سوء مصرف این بودجه منجر می‌شود.

با این وجود، مقام‌های نظامی آمریکایی این بودجه را برای پیشبرد پروژه‌های سری هوانوردی، فضایی و موشکی با هدف حفظ برتری در برابر کشور‌های رقیب، ضروری می‌دانند.

شرکت‌های فعال در حوزه نظامی در آمریکا هم از دیگر حامیان این بودجه هستند. بنا بر این گزارش، افزایش میزان بودجه مخفی، بر درآمد شرکت‌های جنگ‌افزارسازی مانند «لاکهید مارتین» و «نورثروپ گرومن» افزوده و این شرکت‌ها در گزارش‌های خود اشاره کرده‌اند که افزایش بودجه مخفی به تسریع رشد این شرکت‌ها منجر شده است.

افزایش بودجه پنتاگون و نوسازی ناوگان نظامی آمریکا یکی از شعار‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. دولت وی برای سال آینده میلادی مجموعا ۷۵۰ میلیارد دلار برای هزینه‌های نظامی بودجه درخواست کرده است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا وزارت دفاع آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد