Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:54:34 GMT

بهترین زمان آغاز درمان شکاف لب و کام

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۱۹۶۹

بهترین زمان آغاز درمان شکاف لب و کام

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا فتحی، درباره ناهنجاری مادرزادی شکاف لب و کام، اظهار داشت: این ناهنجاری شایعترین ناهنجاری مادرزادی به شمار می رود که شیوع آن در ایران یک در ۱۲۰۰ و یا یک در هزار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: ناهنجاری مادرزادی شکاف لب وکام در ایران نسبت به کشورهای دارای نژاد سیاه پوست بیشتر و نسبت به نژاد زرد پوست شرق آسیا کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران، ادامه داد: بیماران گرفتار ناهنجاری مادرزادی شکاف لب و کام باید سال‌ها تحت نظر پزشک مربوطه باشند و پروتکل‌های درمانی مختلفی برای آنها اجرایی شود.

فتحی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۴ مرکز فعال دنیا در حوزه شکاف لب و کام فعالیت می‌کنند، گفت: از این مراکز تا کنون ۱۹۴ پروتکل درمانی استخراج شده که مربوط به زمان مناسب برای جراحی و تکنیک های مختلف درمان است.

وی خاطرنشان کرد: نوزادی که با ناهنجاری‌ شکاف لب و کام متولد می‌شود ۳ تا ۵ ماهگی بهترین زمان برای جراحی لب آن به شمار می‌رود و از ۹ ماهگی تا یک سالگی نیز زمان جراحی کام است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: ۳ تا ۴ سالگی نیز زمان گفتار درمانی بیمار به شمار می رود و شاید در این زمان نیاز به عمل‌های مکمل نیز وجود داشته باشد در سنین قبل از مدرسه عمل روتوش لب انجام گرفته و در حدود سن ۸ تا ۹ سالگی نیز اقدام برای ارتودنسی و بررسی وضعیت دندان‌ها انجام می‌گیرد.

فتحی تاکید کرد: در سنین ۱۶ تا ۱۷ سالگی نیز همچنان وضعیت بیمار باید ارزیابی شود و شاید جراحی‌های دیگری همچون بایمکس نیاز باشد. سن ۱۸ سالگی نیز زمان رینوپلاستی تعیین شده و بیمار باید وضعیت آن به طور کلی تحت پایش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم های پزشکی درمان شکاف لب و کام در کشور اقدامات زیادی برای بیماران انجام می‌دهند، گفت: خیریه زنجیره امید سال‌هاست تشکیل شده و بیماران مناطق محروم را تحت حمایت های لازم درمانی قرار می‌دهد و تا سال‌ها که نیاز است وضعیت سلامتی بیمار پیگیری شود این اقدام صورت می گیرد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ما به ویژ در استان‌های اصفهان، تهران و شیراز و...، پزشکان زیادی در حوزه درمان تخصصی شکاف لب و کام فعالیت دارند و وضعیت بیماران را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 4761806 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: شکاف لب و کام جراحی پلاستیک وزارت بهداشت مسمومیت سرطان بیماری های کودکان سرطان پستان پوکی استخوان انجمن جراحان ارتوپدی سازمان غذا و دارو سرطان سینه چاقی دارو خواب سازمان نظام پزشکی بیماری های غیرواگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است

به گزارش همشهری آنلاین، ‌حمید طریفی‌حسینی، با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت ماه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه شرایط پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از ۱۹ اردیبهشت ماه فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آنها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

کد خبر 849081 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟