Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 12 آبان به شرح زیر است:

اما و اگر های مبارزه با رانت پژوهشی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به بررسی سامانه ساعت و عدم حمایت سازمان‌ها از آن پرداخته است، «ساعت» نام سامانه‌ای است که از عبارت «سامانه عرضه و تقاضای پژوهش» گرفته شده است، هرچند قرار بود این سامانه نقش واسطی را میان سازمان‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی ایفا کند، اما نه این سامانه در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی شناخته شده است و نه سازمان‌هایی که زمانی موظف شده‌اند پروژه‌های تحقیقاتی خود را در این سامانه عرضه کنند، از این سامانه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

300 متخلف جدید علمی شناسایی شدند

حسین آقابابایی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم در این عنوان روزنامه فرهیختگان، به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات علمی و پیگیری آن‌ها پرداخته است. وی در این باره گفت: چندی پیش فهرستی از آن دسته دانشجویانی را که اطلاعات قابل‌بررسی داشتند، به‌منظور بازنگری و بررسی دقیق و درصورت لزوم برخورد انضباطی، به دانشگاه‌ها ارسال کردیم که متعاقبا برخی دانشگاه‌ها از ما اطلاعات تکمیلی خواستند و ما نیز در پاسخ، هر آنچه در دست داشتیم؛ شامل قراردادها و مستندهای تکمیلی مجددا برایشان فرستادیم. در ادامه، فهرست دیگری را نیز به سازمان سنجش ارسال و درخواست کردیم اطلاعات مرتبط با اسامی ارسالی را برایمان استخراج کنند. در این میان، اطلاعاتی که از این طریق در اختیار ما قرار گرفت، کامل نبود و احتمالا حسب احتیاط، امکان ارسال همه موارد به‌صورت صریح از جانب سازمان سنجش وجود نداشته است، با وجود این اما اطلاعات حدود ۳۰۰ نفر را برای ما احراز کردند که این موارد را هم به‌تازگی به دانشگاه‌ها (۱۰ دانشگاه که غالبا در تهران هستند) ارسال کرده‌ایم.

۲۶ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر ایران

در آخرین رتبه‌بندی پایگاه جهانی سایماگو به‌عنوان یکی از معتبرترین پایگاه‌های رتبه‌بندی و ارزیابی علمی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا در سال ۲۰۱۹ نام ۲۶ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در بین ۱۰۰دانشگاه‌ برتر کشور وجود دارد.در این رتبه‌بندی مطابق با اعلان سال‌های گذشته، واحد علوم و تحقیقات در رتبه نخست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و رتبه شانزدهم کشور و ۶۶۸ جهانی قرار دارد و پس از آن واحدهای خمینی‌شهر، لاهیجان، تبریز، نجف‌آباد، کرمانشاه، رشت، قائمشهر، شهرکرد، سنندج، اراک، ساری،تهران جنوب، مشهد، کرج، یزد، تهران شمال، شیراز، تهران مرکزی، شهرری، همدان، قزوین، خوراسگان، ارومیه، اهواز و مرودشت به ترتیب قرار می‌گیرند که در این رتبه‌بندی هم رتبه ملی و هم جهانی این واحدها هست و می‌توان به نسبت فعالیت‌های سال‌های گذشته این واحدها در راستای صعود و سقوط در این رتبه‌بندی نتیجه‌گیری کرد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 12 آبان به شرح زیر است:

احداث170 هزار مسکن برای فرهنگیان در دست بررسی

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این عنوان روزنامه آفرینش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: این طرح به زودی جهت طرح و تصویب در هیات دولت ارائه خواهد شد و برای این طرح 2000 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و یقینا هر زمان که نهایی شود اجرایی خواهد شد. طرح 170 هزار مسکن برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن در دست بررسی است و تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.

صندوق رفاه وزارت علوم، اطلاعات دانشجویان را صحت سنجی می‌کند

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه در این عنوان روزنامه آفرینش، به بحث اتصال سامانه صندوق رفاه وزارت علوم به پایگاه داده های وزارت علوم درخصوص صحت سنجی اطلاعات دانشجویان اشاره و بر اهمیت این کار و نفع آن برای دانشجویان تاکید کرد. وی در خصوص وام و تسهیلات ارائه شده به دانشجویان و اطاله مدت زمان انتظار برای برگشت این تسهیلات به صندوق و میزان کارمزد با توجه به تورم موجود در جامعه و تنزل ارزش ریالی این منابع در مدت انتظار بر ضرورت شناسایی منابع جدید مالی جهت پایدار کردن حمایت از جامعه هدف صندوق تاکید کرد. فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه نیز طی سخنانی به حفظ امنیت اطلاعات سامانه ها تاکید کرد و به اهم اقدامات حوزه تسهیلات و اهم اقدامات حوزه بازپرداخت اشاره کرد.

انتهای پیام/

31 / 31 دانشگاه آزاد اسلامی رانت پژوهشی روزنامه آفرینش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی رانت پژوهشی روزنامه آفرینش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ستون سرکوب
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • پیروزی بدون جنگ
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان