Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز، یکشنبه 12 آبان‌ماه آغاز شده و تا 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام بصورت اینترنتی و با مراجعه به تارنمای www.quranedu.ir صورت می‌گیرد، افزود: شرکت در این آزمون برای کلیه داوطلبان آقا و خانم، بدون هیچگونه محدودیت سنی، آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور قرآنی اوقاف استان بیان کرد: این آزمون با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دو مرحله کتبی و شفاهی، با هدف ایجاد انگیزه در میان حافظان قرآن کریم برای تثبیت و ارتقاء محفوظات و ایجاد انگیزه در میان علاقمندان به قرآن برای حفظ و انس هرچه بیشتر با قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بسط و گسترش «فرهنگ قرآنی» به عنوان یکی از ارکان ایجاد جامعه اسلامی به حساب می‌آید که با شناخت قرآن در میان آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

کوچکی افزود: برای نیل به این هدف، مجموعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه «آموزش قرآن» در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است؛ در کنار آموزش، باید انگیزه‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی تعریف شود تا امر آموزش تسهیل شده و عموم افراد جامعه به فراگرفتن قرآن تشویق شوند.

وی عنوان کرد: در همین راستا سازمان اوقاف و امورخیریه، نظام تشویقی جامعی برای حافظان قرآن طراحی کرده است که گام اول آن اهداء کمک هزینه سفرهای زیارتی به کلیه افرادی است که موفق به حفظ پنج جزء جدید از قرآن شوند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف استان در توضیح آن‌که طرح تشویقی حافظان قرآن شامل چه افرادی می‌شود، بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود از شرکت کنندگان آزمون سراسری سال‌های قبل، نسبت به رشته حفظی قبول شده در سال‌های 96 و 97، میزان 5 جزء به محفوظاتشان افزوده شده و پس از قبولی در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سوم بهمن 98 در سراسر کشور برگزار می‌شود، در آزمون شفاهی سازمان اوقاف و امورخیریه نیز موفق به کسب حدنصاب لازم شوند.

کوچکی اظهار کرد: قبول‌شدگان در آزمون کتبی، از طریق پیامک در خصوص زمان و مکان برگزاری آزمون شفاهی مطلع خواهند شد؛ این افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به حوزه آزمونی مراجعه کنند. بازه تقریبی زمان آزمون شفاهی از 5 تا 16 اسفند خواهد بود که زمان دقیق آزمون بعد از اعلام و پالایش نتایج آزمون کتبی به افراد اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود