Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از تالاب «کانی‌برازان» این تعداد غاز خاکستری مهاجر و دیگر پرندگان آبزی و کنارآبزی را مشاهده کردند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی افزود: این پرندگان مهاجر مدتی در این تالاب و دیگر تالاب‌های سواحل جنوبی دریاچه ارومیه به منظور استراحت و تغذیه توقف می‌کنند و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور سالانه بیش از ۵۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» اضافه کرد: وضعیت مناسب زیستی و وجود امنیت، شرایط مناسبی را برای مهاجرت انواع پرندگان مهاجر و بومی به این تالاب فراهم کرده است.

سخنور از اهالی روستاهای همجوار تالاب «کانی‌برازان» خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت‌طلب در شکار گونه‌های باارزش جانوری به محیط زیست و محیط‌بانان این اداره اطلاع دهند.

غاز خاکستری پرنده‌ای با ۸۳ سانتی‌متر طول بوده و بزرگترین نوع پرنده در منطقه است؛ منقار این پرنده ضخیم و به رنگ صورتی و سر و گردنش خاکستری و پاهایش صورتی رنگ است.

بدن زیرتنه این گونه غاز به رنگ خاکستری با رگه‌های کوچک سیاه است و در بیشتر موارد به صورت دسته جمعی از منطقه‌ای به منطقه دیگر کوچ می‌کند؛ این پرنده در مناطق تالابی، باتلاق‌ها، دشت‌های سیلابی، ساحل دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به سر می‌برد و در کنار اراضی باتلاقی و روی زمین آشیانه می‌سازد.

تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با ۹۲۷ هکتار مساحت یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از باارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

این تالاب در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد و در نزدیکی روستای «قره‌داغ» واقع شده و به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه‌های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده‌نگری در ایران معرفی شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجرت پرندگان محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرماندار ویژه مهاباد در پاسخ به پیگیری خبرگزاری صداوسیما گفت: مشکل صدور مجوز ساخت و ساز این زمین‌ها تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

مالکان این زمین‌ها می‌گویند با وجود داشتن مدارک رسمی اجازه ساخت به آن ها داه نمی‌شود. این درددل شهروندان مهابادی ست که زمین هایشان روبه روی شهرک خانقاه در ورودی مهاباد ـ میاندوآب در بلاتکلیفی مانده است.

زمین‌هایی که قرار بود روزی سرپناه صاحبانشان شوند حالا بعد از گذشت سالها همچنان خالی و بدون ساخت و ساز باقی مانده است.

حتی با وجود داشتن مدارک رسمی هم از ساخت و ساز در این زمین‌ها جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری صداوسیما وعده فرماندار مبنی بر رفع مشکل این زمین‌ها را در یک ماه آینده دوباره پیگیری می شود.

بیش از20 سال است که شهروندان مهابادی چشم انتظار صاحب خانه شدن و همت جدی مسئولان برای رفع مشکلاتشان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران