Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح ارزیابی وسع بیمه سلامت به صورت همزمان از ۱۳ آبان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کوروش فرزین در همایش فعالان حوزه بیمه سلامت خوزستان در هتل پارس اهواز افزود: این طرح قرار بود سه سال پیش با هدف هدفمندکردن یارانه سلامت، عدالت بیمه‌ای و کمک بیشتر دولت به قشرهای آسیب پذیر اجرایی شود ولی به دلایلی مسکوت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی طرح ارزیابی وسع شهریور ۱۳۹۸ در هیات دولت تصویب و زمان اجرای آن به آبان امسال موکول شد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ابراز امیدواری کرد این طرح با مشارکت مردم با کمترین تنش و مشکل اجرایی شود.

فرزین گفت: بر اساس این طرح، سه دهک اول از پرداخت سرانه حق بیمه معاف هستند ولی دهک چهارم ۵۰ درصد حق سرانه و دهک پنجم کل سرانه حق بیمه را باید پرداخت کنند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همه خانوارهای زیرپوشش بیمه سلامت برای دهک بندی به دفاتر پیشخوان یا درگاه سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کنند.

فرزین ادامه داد: پس از ثبت نام در سایت سازمان بیمه سلامت، یک دوره ۱۰ روزه انتظار برای بررسی و دهک بندی تعیین شده است.

وی افزود: خانوارهای زیرپوشش پیش از دریافت خدمات بیمه سلامت و مراجعه به مراکز درمانی، باید به استحقاق خدمات اطمینان داشته باشند.

فرزین گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در گام نخست برای ۳۰ درصد جمعیت بیمه شده تا پایان امسال در کشور اجرایی می‌شود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: از سال آینده گام دوم طرح نسخه نویسی الکترونیک با هدف رضایت مندی ، کاهش مصرف کاغذ و رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها و افزایش سرعت پرداخت به موسسه های طرف قرارداد اجرایی می‌شود.

فرزین افزود: پیش بینی و هدف گذاری ما در سال ۱۳۹۸ این است که ۳۰ درصد شهرستان‌های هر استان زیرپوشش برنامه نسخه الکترونیکی قرار گیرند؛ اکنون زیرساخت های لازم برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ۲۵۵ شهرستان برای اهداف از پیش تعیین شده محقق شده است.

وی گفت: تا پایان امسال طرح پرونده الکترونیک در همه بیمارستان های دولتی و خصوصی طرح قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران اجرایی و تا پایان آبان امسال نیز همه داروخانه های طرف قرارداد باید به نسخه پیچی الکترونیک متصل شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: پیشنهاد لاریجانی در خصوص یارانه ها بیماران خاص به «سامانه ثبت نام بیماران خاص» مراجعه کنند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ۱۳ آبان ایران سلامت فرزین یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران