Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: بر اساس مطالعات میدانی ۸۷۷ پهنه آب‌بندان در استان وجود دارد که با اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی سهم دولت از منابع ملی و ۴۴ میلیارد تومان از منابع استانی می‌توان بخشی از آبندان‌ها را احیا و بازسازی کرد و موجب افزایش ذخیره آب به حجم ۳۰۰ میلیون مترمکعب در استان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به انعقاد تفاهم نامه بین ۳ استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از آب‌بندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن طرح ساماندهی این آبندان‌ها آب زراعی بیش از ۴۰ هزار هکتار شالیزار تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه، هدف ساماندهی آب‌بندان‌های استان‌های شمالی جمع‌آوری آب‌های سطحی در فصول پر باران است، گفت: حدود ۲۵ درصد از کل بارندگی سالانه در فصول زراعی و ۷۵ درصد آن در فصول غیر زراعی است.

علی درجانی افزود: از آبندان‌ها علاوه بر تامین آب کشاورزی می‌توان برای فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی مانند پرورش ماهی، گردشگری و ورزش‌های آبی استفاده کرد.

او در ادامه تصریح کرد: بیشترین آب‌بندان موجود در گیلان در سطح شهرستان آستانه اشرفیه با ۲۴ درصد و کمترین مساحت آب‌بندان‌ها در شهرستان رودبار با ۰،۴ درصد است.

 

انتهای پیام / ق 

 

با ساماندهی آبندان‌ها آب زراعی بیش از ۴۰ هزار هکتار از شالیزارها تامین می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه از کشت ۳۸۰ هزار هکتار گندم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که داشتیم برای ۵۰۷ هزار هکتار از مزارع گلستان قارچ کش تهیه شد که این اقدام باعث شد تا خسارت زنگ زرد در مزارع استان از ۳۰ درصد به کمتر از ۲ درصد برسد.

وی افزود: گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت توانست جز استان‌های پیش رو در کشور باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه کشت برنج در گلستان از ۶۲ هزار هکتار به ۴۹ هزار هکتار رسیده است، گفت: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با محصولات کم‌آب بر یکی از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

به گفته وی کشاورزی گلستان در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه نخست را کسب کند.

برزعلی با بیان اینکه اغلب دستگاه‌های کارخانجات شالیکوبی گلستان مستهلک است، گفت: اکنون در استان ۱۰۲ کارخانه شالیکوبی فعال هستند که سال گذشته ۱۹۱ میلیارد تومان خسارت در بحث برنج به وجود آوردند.

وی یادآور شد: برای تحقق الگو کشت باید صنایع تبدیلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

برزعلی با بیان اینکه دنیا با تغییر اقلیم دست و پنجه نرم می‌کند و با افزایش درجه حرارت روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق الگوی کشت هستیم باید از صنایع تبدیلی حمایت کنیم و یکی از راه‌های تحقق این مهم اعطای تسهیلات برای رونق صنایع تبدیلی در گلستان است.

کد خبر 6090764

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج