Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی عبدالحسین‌زاده مولف و خطاط آثار کتاب "ثلث‌گرافی" روز یکشنبه  در این خصوص به خبرنگاران گفت: در راستای اعتلای هنر خوشنویسی به کمک دوستان هنرمند سعی بر آن شد تا بدون پرداختن به شرح و تاریخچه طولانی هنر خوشنویسی قطعاتی را که در طی سال های گذشته بطور پراکنده نگارش کرده بودم پس از طبقه‌بندی و با رعایت قواعد خط ثلث و همچنین مشق نظری و الهام گرفتن از آثار هنرمندان و گرافیست‌های کشورهایی از قبیل چین، روسیه و کشورهایی با حروف لاتین در فضایی به دور از تقلید به گردآوری آثار در کتابی با عنوان «ثلث‌گرافی» اقدام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ا اضافه کرد: هنر خوشنویسی در میان هنرهای اسلامی جایگاه والایی داشته و در بین انواع خطوط، خط ثلث و نسخ بیشترین کاربرد را در کتابت نسخ قرآنی، کتیبه‌های اماکن متبرکه و مساجد دارد.  
 این مولف کتاب "ثلث‌گرافی"، تلفیق  ۲  هنر خط ثلث و گرافیک را از مهم ترین ویژگی‌های این اثر عنوان کرد و  گفت: "ثلث‌گرافی" حاوی جملات بسیار ارزنده از آیات و احادیث و اسماءا لحسنی و اشعار است که با ترکیب‌های زیبا از درهم آمیختن دو هنر خط ثلث و گرافیک و با ترجمه فارسی ارائه شده است.
وی یادآوری کرد: خط ثلث بدلیل زیبایی، رشادت، صلابت، روحانی بودن و ترکیب‌پذیری حروف و کلمات و جملات آن است که عنوان "ام الخطوط و یا سید الخطوط" به خود گرفته است.
 عبدالحسین‌زاده، کتابت اسماءالحسنی همراه با کلمه "یا" را دارای بار معنوی ارزشمند عنوان کرد و افزود: این تقارن‌ها و تشابه‌ها  موجب زیبایی بخصوصی در آثار شده است.

کتاب "ثلث‌گرافی" حاوی ۳۰۰ اثر به خط ثلث و گرافیک با مضامین قرآنی و ادبی است که در ۱۴۰ صفحه مصور و در قطع رقعی توسط انتشارات محقق اردبیلی منتشر شده است.

تذهیب آثار کتاب "ثلث‌گرافی" را سیده طیبه مولایی اندبیل، صفحه‌آرایی؛ امین عبدالحسین زاده، طراح جلد، سید حامد محمدی و گرافیست آثار کاظم باقرنیا و مسعود تاران بر عهده داشته‌اند.

، دکتر علی عبدالحسین‌زاده متولد ۱۳۴۳ از شهرستان خلخال، ساکن زنجان  و فارغ التحصیل رشته پزشکی و درجه فوق ممتاز در خط ثلث و مدرس عضو انجمن خوشنویسان ایران و شاگرد اساتیدچون ااحمد عبدالرضائی، علی رضائیان فاضلی مقدم بوده است.
۲ بار کتابت و چاپ کل قرآن کریم به خط ثلث و نسخ، کتابت و چاپ کل صحفیه سجادیه به خط ثلث، کتابت و چاپ بخشی از مفاتیح الجنان به خط نسخ، کتابت اشعار استاد شهریار به خط نستعلیق و تألیف و چاپ کتاب آموزشی گلزار به خط ثلث را میتوان از دیگر آثار  این مولف  نام برد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا حوزه هنری زنجان ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

کد خبر 6088950

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد