Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@08:39:19 GMT

با خوردن این میوه زیبا می‌شوید!

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۳۸۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

هانیه ناصری با اشاره به طبع سرد و تر خیار چنبر، گفت: یکی از ویژگی‌های این گیاه "مدر بودن" آن است و از این رو مصرف این میوه برای درمان بیماری‌های کلیه، دفع سنگ کلیه و مثانه و درمان سوزش ادرار مفید است.

وی افزود: از دیگر خواص این میوه کاهش فشار خون بالا و کاهش چربی خون است و در همین راستا مصرف آن برای بیماران مبتلا به فشار خون و بیماران قلبی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری تصریح کرد: خیار چنبر همچنین حل کننده اورات و اسید اوریک است و نقرس را درمان می‌کند.

وی افزود: با توجه به طبع بسیار سرد خیار چنبر، استفاده از آن برای افراد صفراوی هم مفید بوده و دارای خاصیت ضد صفرا می‌باشد.

این کارشناس ارشد گیاهان داوریی کمک به دفع سموم را یکی دیگر از خواص خیار چنبر عنوان کرد و افزود: در همین راستا از این میوه برای درمان یرقان استفاده می‌شود و به افرادی که دچار این بیماری هستند توصیه می‌شود بعد از غذا از خیار چنبر استفاده کنند.

وی یادآور شد: همچنین خیار چنبر تلخ حاوی یک ماده شیمیایی است که مانند انسولین به کاهش قندخون کمک می‌کند و در همین راستا مصرف آن برای بیماران دیابتی بسیار مفید است .

ناصری به تاثیرات مصرف خیار چنبر در زیبایی پوست اشاره کرد وافزود: مواد موجود در این میوه، از بروز چین و چروک و خطوط ریز روی پوست پیشگیری کرده و نقاط تیره ناشی از افزایش سن را از بین می‌برد.

وی افزود: علاوه بر مصرف خوراکی خیار چنبر، استفاده از ماسک این میوه هم برای زیبایی پوست مفید بوده و به حفظ نرمی و لطافت آن کمک می کند و به دلیل میزان فراوان آب در این میوه، برای رفع چین و چروک و حفظ جوانی پوست مناسب است.

ناصری خاطرنشان کرد: در طب سنتی از تخم خیار چنبر نیز برای درمان سوزاک استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میوه گیاهان دارویی چین و چروک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟