Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران صبح امروز در صد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران نسبت به عدم شفافیت در اعلان و انتشار عمومی مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهر تهران تذکر داد و گفت: بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده توسط اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت ۳۶ گلوگاه فسادزا در شهرداری تهران شناسایی و اولویت‌بندی شده که در حوزه شهرسازی و معماری مواردی همچون فرایند تصمیم‌گیری در کمیسیون ماده ۵، فرایند تصمیم‌گیری در شورای معماری مناطق، نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیک و فرایند حضور آرای تخلفات از مهم‌ترین حوزه‌های شکل‌گیری فساد در ساختار شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تبصره ذیل ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی مصوب سال ۵۱، گفت: بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهر‌های تهران و اعمال تغییرات در ضوابط زیرپهنه‌های مصوب پارسل‌های شهر تهران از جمله تغییر کاربری و تراکم مازاد به کمیسیون ماده ۵ محول شده که با توجه به اهمیت موضوع ضرورت اعمال شفافیت برای رصد و نظارت عمومی بر تصمیمات و مصوبات نهاده مذکور از طریق ایجاد سامانه مصوبات امری غیر قابل انکار بوده که متأسفانه تا کنون حاصل نشده است.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه شهرداری وظیفه دارد به استناد ماده ششم برنامه و به منظور ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان به مدیریت شهری کلیه معاملات و فرایند‌ها و تراکنش‌های امتیازآور را در سامانه‌های شهرداری با قابلیت دسترسی همگانی به طور شفاف منتشر کند، گفت: گزارش عملکرد شهرداری باید هر ۶ ماه یکبار منتشر شود که در این راستا صراحتاً مقرر شده این مهم در خصوص مصوبات کمیسیون ماده ۵ در قالب سامانه جامع با امکان جستجوی پیشرفته به انجام رسیده است.

او خاطر نشان کرد: از شهردار تهران تقاضا دارم ضمن پیگیری برای ایجاد شفافیت در مصوبات کمیسیون ماده ۵ در راستای ارتقای نظارت عمومی شهروندان نسبت به ارائه گزارش در خصوص ماده ششم برنامه ۵ ساله سوم تهران دستورات لازم را صادر کند و نتیجه را به شورا منعکس کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است