Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@03:59:37 GMT

دلایل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۴۴۶۷

دلایل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

خبرگزاری میزان- دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با بیان اینکه دلایل افزایش قیمت تخم مرغ جو روانی ایجاد شده به خاطر صادرات به افغانستان و تغییر فصل است، گفت: این افزایش قیمت مقطعی است و پیش بینی می‌شود که صادرات به این کشور ادامه‌دار نباشد. تاریخ انتشار: 11:11 - 12 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۴۲۵۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،سید فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف کننده را ۸۹۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم از این محصول درب مرغداری را ۷۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۵۹۳ تومان تعیین و قیمت هر شانه حدود ۱۸ هزار تومان است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران ادامه داد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ در بازار نیز در همین حدود و در مواردی حتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد؛ نرخ هر شانه از این محصول در میادین میوه و تره بار تهران ۱۵۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت تخم مرغ تصریح کرد: دلیل افزایش تخم مرغ به خاطر تغییر فصل و افزایش مصرف این محصول و صادرات به افغانستان است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران ادامه داد: افغانستان پیشتر از پاکستان تخم مرغ وارد می‌کرد، اما به دلیل ناتوانی این کشور در تامین نیاز بازار کشور همسایه، افغانستانی‌ها برای خرید به سمت بازار ایران آمده اند.

دلیل افزایش قیمت تخم مرغ بار روانی است

وی با بیان اینکه میزان صادرات تخم مرغ هنوز به اندازه میزان تولید مازاد در کشور نیست اظهار داشت: بار روانی ایجاد شده ناشی از صادرات منجر به افزایش قیمت در بازار داخلی شده است، اما این افزایش قیمت زیاد نیست به طوری که نرخ تخم مرغ هنوز به قیمت‌های تنظیم بازار نیز نرسیده است.

طلاکش درباره میزان صادرات تخم مرغ به افغانستان گفت: میزان زیادی به این کشور صادر نشده و زمان زیادی از صادرات تخم مرغ به افغانستان نمی‌گذرد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که صادرات تخم مرغ به افغانستان خیلی ادامه دار نباشد، زیرا وقتی قیمت تخم مرغ در کشورمان بالا می‌رود آن‌ها نیز به سراغ بازار‌های دیگری می‌روند و این افزایش قیمت مقطعی است.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه نرخ جدید تخم مرغ از چه زمانی توسط کارگروه تنظیم بازار برای اجرا ابلاغ شده است گفت: نرخ این محصول درشهریور ماه ابلاغ شده، اما به تازگی در بازار مصرف کمی بالا رفته است.

وی اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در بازار گران نیست و تازه کمی منطقی شده است.

طلاکش گفت: هزینه تولید تخم مرغ با در نظر گرفتن سود ۱۰ درصدی برای تولید کننده ۸۱۰۰ تومان است، اما قیمت فروش درب مرغداری ۷۵۰۰ تومان تعیین شده است؛ بنابراین گزارش قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی (یک کیلو و ۷۰۰ گرمی) در ماه‌های گذشته و در فصل گرما به ۱۱ هزار تومان نیز کاهش‌یافته بود، اما این محصول در روز‌های اخیر به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۹ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

میادین میوه تره‌بار که مکلف به عرضه تخم‌مرغ به قیمت مصوب هر شانه ۱۵۹۰۰ تومان هستند از عرضه این محصول خودداری می‌کنند یا حجم کمی از این محصول را عرضه می‌کنند به طوری که گزارش‌های میدانی حاکی از عدم وجود این محصول در میادین است.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تخم مرغ قیمت میزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

بلومبرگ با ابراز "بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است."، نوشت: دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت تحریم‌های جدید کنگره علیه نفت ایران را اجرا نخواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده است تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد در این هفته به قانون تبدیل می‌شود، اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید خود استفاده کند.

این تحریم‌ها در پایان هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تلافی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ارائه شد. این نمایندگان به‌روی کاغذ متعهد شده‌اند دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش آن به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت نفت این کشور، بیشتر کنند.

اما تحلیلگران بازار نفت عقیده دارند بایدن تمایلی به هر اقدامی که باعث افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود ندارد. برخی متخصصان می‌گویند بایدن احتمالاً ‌معافیت‌هایی برای این تحریم‌ها در نظر می‌گیرد و آنها را به‌طور قطعی اجرایی نخواهد کرد.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازیمذاکرات بغداد و اربیل برای ازسرگیری صادرات نفت شمال

این شرایط تا حدی مشابه وضعیتی است که دولت بایدن با روسیه و حمله این کشور به اوکراین داشت، کاخ سفید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع و تلاش کرده است درآمد این کشور را محدود کند، اما از طرف دیگر اجازه ادامه صادرات نفت این کشور را هم داد تا عرضه جهانی مختل نشود و تورم بیش از پیش افزایش پیدا نکند. این ملاحظات در سالی لحاظ می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است. آمریکا حتی اجازه ادامه صادرات نفت ونزوئلا را با وجود تمدید تحریم‌ها علیه این کشور داده است. بسیاری عقیده دارند تاجران نفت اهمیتی به این تحریم‌های جدید نمی‌دهند چون مطمئنند دولت بایدن معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران معرفی می‌کند مثل کاری که با نفت روسیه انجام داد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی این قانون است ولی انتظار نمی‌رود تأثیر چندانی بر بازار نفت تا قبل از پاییز داشته باشد.

بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل از 92 دلار در هر بشکه گذشت، یعنی بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته و این افزایش قیمت در بحبوحه تقاضای بالای جهانی و ادامه طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش صورت گرفت.

تحریم‌های جدید نقل و انتقال مالی بین مؤسسات مالی چین و ایران را جهت خرید نفت این کشور شامل خواهد شد و هدف آن تمام بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی است که در حمل‌ونقل و فرآوری نفت خام ایران مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/43+

دیگر خبرها

  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس