Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمدی با اشاره به تغییر زمان آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: ۲۰ آبان ماه سال جاری ثبت نام برای شرکت در این آزمون آغاز وتا ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

«مجتبی نورمحمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان، هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه و ۱۵ رشته در دی و بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در سطح استان سمنان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزاری منظم وسالانه آزمون سراسری قرآن وعترت را یکی از اقدامات مهم وتاثیرگذار عنوان کردوگفت: هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان سمنان در گروه های مفاهیم قرآن، معارف و اهل بیت (ع)، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش الکترونیکی و در 15 رشته مختلف برگزار می شود.

 

نورمحمدی تصریح کرد: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف نجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی، به روز رسانی و تشکیل بانک جامع قرآن و رشته ها مختلف و نیز راهبری آموزش قرآن و عترت در آموزشگاهها و موسسات قرآنی برگزار می شود.

 

وی زمان برگزاری آزمون کتبی رشته های الکترونیکی را روزهای 25 و 26 دیماه و آزمون کتبی سراسری را سوم بهمن بیان کرد و اظهار داشت: شرکت در این آزمون برای همه و بدون محدودیت سنی آزاد است.

 

نورمحمدی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در آزمون امسال تنها در یک رشته و در چهار گروه می توانند شرکت کنند گفت: آزمون به صورت الکترونیکی و کثبی خواهد بود و تمام کسانی که در آزمون سال قبل قبول شده اند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: منابع آزمون به جز رشته نفسیر سوره بقره که تفسیر نمونه است در بقیه رشته ها متون و ترجمه های متداول قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

 

وی اذعان داشت:: متقاضان می توانند با پرداخت 70 هزار ریال و مراجعه به  سامانه www.quranedu.ir تا دوازدهم آذر ثبت نام کنند.

 

نورمحمدی شرکت درآزمون برای عوامل برگزاری آزمون دراستان ها وشهرستان ها را ممنوع اعلام کردوافزود: عوامل برگزاری آزمون درصورت تمایل می توانند در گروه رشته های الکترونیکی آزمون شرکت کنند.

 

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مبلغ ثبت نام وشرکت درآزمون را برای هریک از داوطلبان 70هزار ریال ذکر کردوافزود: پس از اعلام نتایج به برگزیدگان آزمون به قید قرعه جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

 

وی حد نصاب قبولی در آزمون کتبی جهت اعطای گواهینامه را 70 نمره اعلام کرد وافزود: حد نصاب قبولی آزمون الکترونیکی 80 نمره است.

 

نورمحمدی با تاکید بر اهمیت برگزاری این آزمون ،خواست با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب شرایط برای مشارکت و حضور گسترده دوستداران فرهنگ قرآنی در این آزمون فراهم شود.

 

به گفته مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آزمون و آموزش قرآن و عترت یکی از برنامه های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج و حرکت به سمت آموزه های قرآنی است.

 

وی با اشاره این که توسل به مفاهیم قرآنی سبب سعادت انسان در هر جامعه ای می شود، اظهار داشت: نیاز به مفاهیم ارزشمند قرآن کریم اصلی ترین واساسی ترین نیاز بشریت برای سعادت وخوشبختی دردنیا وآخرت است.

 

نورمحمدی با بیان اینکه ظرفیت‌‌های بالقوه استانی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان سمنان وجود دارد ادامه داد: باید با جریان‌سازی درست از این توانایی‌ها در جهت گسترش معارف بلند قرآنی در جامعه بهره‌برداری کرد.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های فعالیتهای قرآنی اظهار داشت:  مخاطب شناسی در این زمینه از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی امام جمعه نماز جمعه زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده زائران پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن