Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان گفت : 6 پروژه که در سایه همکاری نزدیک وزارت نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف شده ناظر بر مدیریت بهره برداری و مدیریت مصرف است ، این پروژه ها بیش از 23 هزار و 600 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو، درآیین امضای قرارداد همکاری عاملیت بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه بین بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد گفت : امروز دولت را می توان با همین پروژه های بین بخشی و طرح ها که اجرا می شود تعریف کرد، این طرح که هم جهت گیری اشتغالزایی دارد ، منابع بانکی را در مسیر صحیح رونق تولید به کار می گیرد و هم به بحث مدیریت بهره برداری و مصرف آب کمک بزرگی می کند نمودی از حضور دولت در این بخش است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو افزود: صندوق توسعه ملی، در اجرای طرح‌های بین‌ بخشی کمک‌کار دولت است ، همکاری‌های بین‌بخشی مفهوم دولت را به خوبی بیان می‌کند و نماد حضور دولت در بخش آبهای تجدیدپذیر همین طرح‌های گفته شده در قالب تبصره 18 است.

وزیر نیرو افزود : تاکنون بیشتر پروژه‌ها بر روی تأمین منابع آب متمرکز بوده و به بخش مصرف توجه کمتر شده است ، هدف ما این است که آب باکیفیت بهتر و با تلفات کمتر به دست مصرف‌ کننده برسد.

اردکانیان همچنین به 6 پروژه آب و فاضلاب در همکاری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: کشور ما شدیداً به مدیریت مصرف آب و انرژی نیاز دارد و آنقدر که در تأمین آب و انرژی سرمایه‌گذاری شده، به عرصه بهره‌برداری و مصرف توجهی نشده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کل آب شیرین در سطح کره زمین کمتر از یک‌درصد کل منابع موجود است، گفت: 97.5 درصد آبهای موجود جهان شور بوده و 2.5 درصد به صورت توده‌های یخ و برف است که این میزان 30 درصد از 2.5 درصد توده‌های یخ بوده که برای کل جمعیت جهان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم آب شیرین در سطح دنیا ثابت است، گفت: زمانی که جمعیت جهان یک میلیارد نفر بود، میزان آب شیرین همین مقدار بود، الان که جمعیت به 7.5 میلیارد نفر رسیده همین حجم است و تا سال 2050 که جمعیت جهان 50 میلیارد نفر خواهد شد، حجم آب شیرین در سطح جهان همین میزان خواهد بود، بنابراین لازم است به مدیریت مصرف آب توجه شود.

وی افزود : امروزه خوشبختانه در دانش تامین آب نقصانی نداریم ، اما لازم است که آب با کیفیت بهتری به دست مصرف کننده برسد، همچنین باید برنامه ریزی کرد مصرف کننده با حجم آب کمتری نیاز های خود را برطرف کند ، به عبارت دیگر هر دو بخش مدیریت بهره برداری و مدیریت مصرف، عرصه هایی هستند که نیازمند کار فراوان است و باید سرمایه گذاری ها را به این سمت سوق داد. لازم به ذکر است اعطای تسهیلات بانکی بر اساس مفاد بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 98 کل کشور به متقاضیان حقیقی و حقوقی بخشهای تعاونی و خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در فعالیتهای اشتغالزایی طرح های بخش آب و فاضلاب از جمله موضوعات قرار داد عاملیت بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب در این تفاهم نامه است .

بیشتر بخوانید: اطفا حریق ساختمان وزارت نیرو همچنان ادامه دارد / ورود دریل و بیل مکانیکی برای مهار بهتر آتش و دود / ببینید بازسازی اولین ورزشگاه کارگری کشور آغاز شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب زمین کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی