Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگانمعاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تا کنون بیش از چهارهزار دانش آموز دختر استان با استفاده از نمایه بی ام آی(bmi) مورد آزمایش کنترل وزن قرار گرفتند که به علت کم تحرکی، عدم ورزش مناسب، تغذیه نامناسب ، استرس و سبک زندگی جدید ، ۱۷ درصد از دانش آموزان شرکت کننده در طرح دارای اضافه وزن هستند که ضروریست والدین برای فرزندان خود برنامه ورزشی و تغذیه مناسبی را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علیرضا باقری در جلسه شورای راهبردی طرح دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در بین دانش آموزان دارای اضافه وزن با اعلام این خبر گفت: ریشه بسیاری از بیماری ها نظیر فشار خون، بیماری های قلبی، دیابت ، کلسترول بالا ، ابتلا به انواع سرطانها وسکته  را می توان در چاقی و اضافه وزن جستجو کرد وهمچنین افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر بیشتر برای ابتلای به این نوع بیمارها هستند.
وی ادامه داد: علت های مختلفی در روند چاقی افراد دخیل هستند که ازشایع ترین این علل می تواند به کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب ، استفاده نادرست از فناوری و همچنین عادات سبک زندگی نادرست اشاره کرد.
باقری از آغاز پالایش دانش آموزان استان هرمزگان در شاخص های قد و وزن برای داشتن تناسب اندام اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون بیش از چهار هزار دانش آموز  دختر از طریق نمایه بی ام آی(bmi) یا همان شاخص توده بدنی در پانزده آموزشگاه و در سه مقطع تحصیلی مورد سنجش قرار گرفتند که نتایج استخراج شده از این تعداد دانش آموز حاکی از آن است که ۱۷ درصد از آنها دارای اضافه وزن هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: شورای راهبردی طرح دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در بین دانش آموزان دارای اضافه وزن در استان تشکیل شده است که هدف این شورا برنامه ریزی در جهت کاهش چاقی در بین دانش آموزان است.
باقری تصریح کرد: این شورا مطابق دستورالعمل وزارت و همکاری دانشگاه شهید رجایی تهران و دانشگاه علوم پزشکی استان به مدت شش ماه با برنامه هائی نظیر شناسائی دانش آموزان دارای اضافه وزن، مشاوره های هفتگی دانش آموزان مبتلاء در زمینه فعالیتهای ورزشی و تغذیه ای ، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه والدین آنها ، تدوین برنامه مناسب ورزشی و همچنین برنامه تغذیه سالم برای این دانش آموزان، برگزاری کارگاه های ویژه مدیران، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و نیز مراقبین سلامت و معلمان تربیت بدنی، در راستای کاهش معضل اضافه وزن و چاقی اقدام می کند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی ورزشی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد