Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، تالار ادب مملو از نوجوانانی بود که برای یک برنامه ویژه دور یکدیگر جمع شده بودند. نوجوانان دختر و پسری که بعد از گذراندن یک تابستان جذاب و برای دیدن ثمره تلاش‌ها و فعالیت‌های تابستانه هم سن و سال‌هایشان با شور و اشتیاق فراوانی به جشن پایان دوره اول طرح «به وقت نوجوانی» آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، امیرحسین ستوده‌فر، رييس هماهنگي امور مناطق و جمعی از معاونین فرهنگی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان در این مراسم حضور داشتند و از نزدیک شاهد اجرای برنامه نوجوانان بودند.
این اختتامیه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی کشورمان آغاز به کار کرد. برنامه‌ کاملا به دست نوجوانانی بود که در تابستان در طرح به وقت نوجوانی شرکت کرده و با توجه به استعداد خود مهارت کسب کرده بودند.

اجرای همزمان 5 دختر نوجوان در همان ابتدای مراسم نشان می‌داد چه برنامه جذابی در انتظار بچه ها است، دخترهایی که در همین کلاس‌های تابستانه به وقت نوجوانی استعدادیابی شده بودند با اجرای بسیار خوب نشان دادند چقدر خوب و کامل با آن‌ها کار شده تا به این مهارت دست پیدا کنند.

پس از آن تئاتر «موش خودنما و شتر باصفا» و تئاتر «دیو و دلبر» با هنرنمایی دو گروه از دختران فرهنگسراهای اصفهان برگزار شد که حاوی مضامین مفیدی برای نوجوانان بود.

پخش کلیپ فعالیت کانون‌ها در تابستان، اجرای تئاترهای باران، آفتاب، قصه کاشی و شاهزاده غمگین و بره سرخ از دیگر برنامه های این جشن بود؛ همچنین گروهی از پسران و دختران نمایش «آواها و نماها» را اجرا کردند.

یکی از جذاب ترین بخش های این برنامه که با استقبال زیاد حاضرین در سالن همراه بود، برگزاری مسابقه ای توسط نوجوانان برای مسئولان حاضر در تالار ادب بود؛ در این مسابقه هیجان انگیز فریده روشن به همراه یکی از معاونین فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان روی صحنه اجرا رفتند، سپس با انتخاب یک هم تیمی از بین بچه‌ ها بازی را شروع کردند؛ بازی این گونه بود که بچه ها کلماتی از گویش اصفهانی را لب خوانی می کردند و مسئولان آن را حدس می‌زدند؛ در پایان این مسابقه هم به رسم یادبود به شرکت کنندگان گل اهدا شد.

اجرای خوب مجریان این برنامه به همراه گروه های تئاتر و نمایش از برنامه‌های مفید و هدفمند کانون نوجوان خبر و نشان می‌داد این طرح بزرگ موفقیت آمیز بوده است.

از دیگر برنامه‌های جانبی جشن پایان دوره اول طرح به وقت نوجوانی می توان به برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی نوجوانان، غرفه هایی نیز برای مشاوره دادن به بچه هایی که در این برنامه شرکت کرده بودند و همچنین غرفه‌هایی برای آموزش و انجام بازی های فکری برای نوجوانان اشاره کرد که با استقبال نوجوانان نیز همراه بود.

طرح پاتوق «به وقت نوجوانی» به عنوان اولویت نخست خانه نوجوان و برای ایجاد و احیای پاتوق‌‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان از سوی خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری ادارات فرهنگی اجتماعی شهرداری‌ های مناطق پانزده گانه شهر اصفهان اجرا شد.
استعدادیابی از بین نوجوانان و آماده کردن آن‌ها برای حضور در رویدادهای گوناگون و همچنین تقویت مسئولیت‌ پذیری و مشارکت اجتماعی در میان آن‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح بوده است؛ همچنین در این طرح تیپ‌های شخصیتی، هوش‌‌های چندگانه و هیجانات و رفتارهای خاص سنین نوجوانی مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفت تا روحیه نشاط و شادابی و حمایت از تولیدات هنری و فرهنگی نوجوانان در قالب تشکیل ۱۲ کانون تخصصی افزایش پیدا کند.
نقاشی، تئاتر، فیلم، انیمیشن، آواها و نواها، خوشنویسی، رسانه، قرآن و نهج‌‌البلاغه، شعر و ادبیات، باشگاه کتاب خوانی، کتاب ‌ساز و مخترعین ۱۲ کانون تخصصی بود که در طرح پاتوق «به وقت نوجوانی» تشکیل شد؛ نکته مهم این است که در این کانون‌ها تنها به آموزش پرداخته نشد و مباحث اجرایی نیز در دستور قرار گرفت.

گفتنی است؛ در طرح «به وقت نوجوانی»، نوجوانان به صورت مستقیم درگیر برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای این طرح شده بودند که باعث شد، این طرح برای نوجوانان جذابیت داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: به وقت جوانی مسئولیت اجتماعی مسئولیت پذیری مشارکت اجتماعی شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کار‌های بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکو‌ها تذکر داده و سکو‌ها هم حذف کردند.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهاد‌های فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند