Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در دیدار با نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد خوب و مطلوب در ارتقای سطح کیفی محصولات موثر است و به تعهدات اجتماعی تولیدکنندگان در قبال مردم برای تحویل کالا‌های با کیفیت پاسخ می‌دهد.

جمالی پور با اشاره به ۲ وظیفه مهم سازمان ملی استاندارد، گفت: عملکرد این سازمان هم موجب اطمینان بخشی به مصرف کنندگان در داخل می‌شود و هم با ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان خارجی افزایش صادرات و میزان تولید را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد در این سال‌ها تغییرات کیفی خوبی داشته و در نتیجه، اثرگذاری بیشتری بر روند افزایش کیفی محصولات در داخل اتفاق افتاده است که در آینده بهتر و موثرتر خواهد شد.

جمالی پور خاطر نشان ساخت: در گذشته کالا‌ها برای دریافت استاندارد به خارج از کشور ارسال می‌شدند که برای کشور زیان و تبعات منفی به دنبال داشت و گاهی کیفیت پایین محصولات تایید شده مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد.

استاندار ادامه داد:امروزه اگرچه قدمت کار استانداردسازی در کشور نوپا است، ولی با اقدامات خوب صورت گرفته در این زمینه مشکلات گذشته برای استانداردسازی محصولات و کالا‌ها به حداقل رسیده است.

او با بیان اینکه هم اینک فاصله زیادی با دنیا برای استانداردسازی کالا داریم، افزود:بخشی از این فاصله ناشی از محرومیت‌های کشور در روابط اقتصادی و صنعتی برای واردات فناوری و به روزرسانی واحد‌های صنعتی مبنتی بر علم روز است.

جمالی پور اضافه کرد:خوشبختانه، تلاش‌های سازمان ملی استاندارد در کل کشور موجب اطمینان بخشی به نظام و کشور شده است و امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی بیشتر این سازمان باشیم.

این مسئول ادامه داد:ورود استاندارد در عرصه کیفی سازی کالا‌ها موجب منفعت همه مردم است و در آمد‌های ملی کشور را افزایش خواهد داد.

او افزود: با ورود سازمان ملی استاندارد مبنی بر رعایت حداقل‌های استاندارد در تولید کالا‌ها می‌توانیم بر بازار‌های جهانی اثر گذار باشیم، چون نشان استاندارد برای بازار‌های جهانی از اهمیت و مقبولیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/ک

استانداردسازی محصولات موجب افزایش اطمینان مصرف کنندگان و ارتقای صادرات می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات