Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید قرار مدارهای سیاسی در انتصابات مد نظر قرار گیرد، افزود: باید برای انتصابات در شهرداری شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: نخستین جلسه‌ای است که پس از پایان تعطیلات طولانی برگزار می‌شود که البته جلسه آرامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا سه نفر از اعضا تذکرات خود را مطرح کردند و در ادامه طرح «الزام شهرداری به ارائه لایحه دستورالعمل توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی» در دستور کار قرار گرفت و اعضا پس از بحث و بررسی این طرح با یک فوریت آن موافقت کردند.

در ادامه طرح تعیین تکلیف اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ورود سازمان‌ها و شرکت‌ها به عرصه بورس که در واقع در گذشته به تصویب شورا رسیده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی و اضافه شدن یک تبصره، به تصویب اعضای شورا رسید. این مصوبه پیشتر در هیات تطبیق فرمانداری تهران به تصویب رسیده بود؛ اما در وزارت کشور ایراداتی به این اساسنامه گرفته شده بود که در جلسه امروز این ایرادات بررسی و نهایتا برطرف شدند.

وی ادامه داد: وزارت کشور پنج ایراد را به این مصوبه وارد دانسته بود که پس از قرائت این ایرادات توسط حسن رسولی اعضا با پیشنهادات مطرح شده در جهت حل ایرادات موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر حدود 43 موسسه، سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران فعالیت می‌کنند که به لحاظ قانونی برخی از آنها دچار اشکالاتی هستند از جمله آنکه اساسنامه ندارند و در طول مدت 10 سال گذشته تعدادی از آنها نتوانستند مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کنند.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و اظهار نظرهای پلیس و بعضا موضوعاتی که در این زمینه پلیس وارد می‌کند، گفت: موضوع طرح ترافیک بسیار فراگیر و مهم است. در واقع صلاح نیست من در این خصوص اظهار نظری مطرح کنم. لذا اجازه دهید این موضوع در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کمیسیون تخصصی شورا یعنی کمیسیون حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم فشارها برای کار خیر باشد. قطعا شورا در ارتباط با طرح کنترل آلودگی هوا تصمیم گیرنده نیست و این موضوع در شورای ترافیک مورد بحث و نهایتا تصمیم گیری قرار می‌گیرد و شورا در این ارتباط تنها در خصوص وضع عوارض و برخی تسهیلات برای گروه‌های خاص تصمیم گیرنده است. امیدواریم که موضوعی که از سوی پلیس مطرح شده در شورای ترافیک بررسی و تصمیم گیری نهایی انجام شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره انتصابات انجام شده در شهرداری تهران نیز گفت: نباید در موضوع انتصابات قرار مدارهای سیاسی مد نظر قرار گیرد. باید در فرآیند انتصابات به طور اکید به موضوع شایسته سالاری توجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

استاندار مازندران گفت: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و غیره به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی که ظهر امروز در ساری برگزار شد با تاکید بر مشارکت  در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: انقلاب امام راحل یک انقلاب فرهنگی است و امروز اگر مشکلاتی را در همه حوزه‌ها می‌بینیم بی توجهی به مقوله فرهنگ است.

وی افزود: با الگوگیری‌های نامناسب دوگانگی‌هایی ایجاد شده و صاحب نظران فرهنگ اعتقاد دارند باور هرگونه شکل بگیرد ارزش‌هایی نمود پیدا می‌کند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: امروز کسانی که باورمندی قوی دارند در جامعه منشا تحول بوده‌اند و بزرگان زیادی از استان مازندران با باورهای قوی هستند که الگوگیری از آنان می‌تواند در تقویت باورها اثرگذار باشد.

نوری با بیان اینکه تغییرات در فرهنگ زیاد است عنوان کرد: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و ‌...به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم چرا که شاهد تغییر نسل‌ها هستیم.

استاندار مازندران برنامه‌ریزی از منظر روش و ابزار برای دو نسل آینده را ضروری دانست و گفت: برنامه شورای فرهنگی استان‌ها مبتنی بر تغییرات باید پیگیری شود.

وی به پیشگامی مازندران در کسل رتبه‌ها در المپیادها و فعالیت‌های قرآنی و برپایی یادواره‌‌های شهدا اشاره کرد و افزود: باید اقتصاد را هم در کشاورزی و صنعت و خدمات تعریف کرده و ببینیم.

نوری با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی برای اقشار بیکار هستیم تصریح کرد: درد دل فارغ التحصیلان را باید بشنویم و مسئولین مسئولیت در قبال جوانان دارند.

نوری یادآور شد: در دانشگاه، حوزه، مدارس با ورود مشارکت‌های مردمی باید در باورمندی‌ها تلاش و کوشش کنیم.

وی تحقق شعار سال با تعریف بسته کاری مشخص با پیوست اطلاع رسانی را مهم دانست.

آیت‌الله لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز در جلسه فرهنگ عمومی گفت: لایه اول فرهنگ باورمندی است و باید در این زمینه اقدامات پایدار و مانایی انجام شود.

وی افزود: باید ایمان و باورهای خود را قوی کنیم و ضعف معرفت و باور دینی وجود دارد و اطلاعات دینی بسیار ضعیف است که باید در این زمینه اقدامات موثر انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امیدواریم جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی‌های اثرگذار دست یابد.

وی ورود به مسئله ازدواج، زاد و ولد و جمعیت را خواستار شد و پایبندی به اصول فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر رفع موانع تولید تاکید کرد و ادامه داد: باید گره‌های ماشین اقتصاد و تولید طرح، بررسی و حل و فصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است