Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:43:56 GMT

متخلفان شکار غیرمجاز در ابهر دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۵۵۷۵

متخلفان شکار غیرمجاز در ابهر دستگیر شدند

محمدهادی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر، یک متخلف شکار غیر مجاز را با یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ته پر دو لول کنارهم مدل کوسه کالیبر ۱۲ ساخت ایران دستگیر کردند.
وی افزود: از این متخلف که در اراضی روستای امیرآباد از توابع بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه دستگیر شد، تعداد ۱۰ تیر فشنگ ساچمه پر، یک قبضه چاقو و یک رشته قطار فشنگ برزنتی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر تصریح کرد: این فرد اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه  کبک در فصل ممنوعه کرده بود.
کاظمی با اشاره به اینکه این متخلف، بومی منطقه و ساکن زنجان است، خاطرنشان کرد: ضرر و زیان متعلقه به میزان ۲ میلیون ریال دریافت و پرونده وی تکمیل و به دادگستری شهرستان سلطانیه ارسال شد.
این مسئول در ادامه ابراز کرد: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر، تعداد یک نفر متخلف دیگر شروع به شکار غیرمجاز و حمل سلاح به صورت غیر مجاز که فاقد جواز حمل سلاح معتبر بود را با یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ته پر دو لول رو هم مدل کوسه کالیبر ۱۲ ساخت ایتالیا دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه این فرد نیز در اراضی روستای امیرآباد از توابع بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه دستگیر شد، تصریح کرد: از این متخلف ۳ تیر فشنگ ساچمه پر و تعداد یک رشته قطار فشنگ چرمی کشف شد که به شروع شکار غیر مجاز در فصل ممنوعه و حمل سلاح بصورت غیر مجاز و فاقد جواز حمل سلاح معتبر و دارای برگ عبور موقت اقدام کرده بود.
کاظمی تاکید کرد: پرونده مشارالیه نیز تکمیل و به دادگستری شهرستان سلطانیه ارسال شد ضمن اینکه این متخلف غیر بومی منطقه و ساکن زنجان است.

شکارچی کل در طارم دستگیر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم نیز گفت: شکارچی یک راس کل، از سوی محیط بانان و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان دستگیر شد.

غلامرضا عباسی افزود: در پی گزارش های واصله و پس از اخذ مجوز قضایی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان،  منزل این شکارچی متخلف در روستای ده‌بهار را بازرسی کرده و موفق به کشف و ضبط مقداری از گوشت کل شکار شده، شدند.

وی اظهار داشت: از منزل این شکارچی خاطی، کله کل شکار شده به همراه یک قبضه سلاح قاچاق، یک قبضه سلاح مجاز، ۲۳ تیر فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی و یک رشته کمربند قطاری فشنگ نیز به دست آمد.

عباسی با بیان اینکه این شکارچی خاطی در ارتفاعات دربند ده‌بهار واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر، دست به شکار شده بود، خاطرنشان ساخت: امسال در مجموع سه شکارچی متخلف به جرم شکار سه راس کل و بز در شهرستان طارم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: جریمه شکار هر راس کل و بز ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است که شکارچی متخلف باید نسبت به واریز آن به حساب حفاظت محیط زیست اقدام کند و مجازات آن به لحاظ جنبه عمومی جرم نیز، بسته به رای و نظر قاضی پرونده خواهد بود.

منطقه خرمنه‌سر که از آبان ماه سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شده از وجود کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه‌گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها برخوردار است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر محیط زیست طارم شکارچیان غیرمجاز شکار پرندگان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس