Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیلاری کلینتون می‌گوید مارک زاکربرگ باید بابت تبلیغات و آگهی‌های جعلی «فِیس‌بوک» بها بپردازد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مراسم اکران مستند «هک بزرگ» محصول نت‌فلیکس گفت: دموکراسی مورد حمله واقع شده و داده‌ها به عنوان سلاحی برای شکاف در جامعه چندقطبی ما استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هیلاری کلینتون می‌گوید مارک زاکربرگ باید بابت تبلیغات و آگهی‌های جعلی «فِیس‌بوک» بها بپردازد.

کلینتون گفت که غول‌های فن‌آوری‌های نوین همچون فِیس‌بوک باید تبلیغات سیاسی را با دقت بررسی کنند و از صحت آن اطمینان یابند تا انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار شود.

او در ادامه اظهار داشت: [بنیان‌گذار فیس‌بوک]مارک زاکربرگ باید بهای آنچه که بر سر دموکراسی آورده را بپردازد. بخشی از مشکل جامعه ما ترس و وحشت از جنگی برآمده از اخبار جعلی‌ست که حقیقتا این روز‌ها ما را کاملا احاطه کرده و خیلی در این نبرد موفق نیستیم.

نامزد دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه افزود: این نبرد بسیار سخت است، زیرا شما و دیگر نیرو‌های قدرتمند مخالف الگوریتم‌های حاکم بر جامعه هستید و همین وضعیت را برای جامعه سخت‌تر می‌کند.

هیلاری کلینتون که در هتل کراسبی استریت به «جهان نُجَیم» و «کریم عامر» فیلمساز و «کارول کادوالای» روزنامه‌نگار از گاردین در روی صحنه پیوست، بر ایجاد بخشی جدید در قانون‌گزاری و تنظیم مقررات برای اشراف و نظارت بیشتر بر شرکت‌هایی نظیر «فِیس‌بوک» و «گوگل» جهت جلوگیری از سوء استفاده از داده‌ها و اطلاعات کاربرانشان تاکید کرد.

مستند «هک بزرگ» (The Great Hack) به بررسی ماجرای شرکت مشاوره سیاسی «کمبریج آنالیتیکا» می‌پردازد که در جریان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نقشی اساسی در استفاده از داده‌ها و اطلاعات گردآوری شده از فِیس‌بوک به هدف ترغیب رای‌دهندگان در ایالت‌های کلیدی ایفا کرد.

مستند نت‌فلیکس به نام «هک بزرگ» نگاهی دارد بر رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا که به نحوی با دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در همین سال گره می‌خورد.

ایده‌ی اصلی «کمبریج آنالیتیکا» گرفتنِ اطلاعات موجود در نمودار‌های اجتماعیِ کاربران برای از نو ساختن اطلاعات مصرف‌شده به نحوی که روی رأی‌شان برای انتخاب تأثیر بگذارد. این اطلاعات هیچگاه واقعی و بدون غرض‌مندی نبود، اما به طور مؤثری به کار گرفته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیلاری کلینتون مارک زاکربرگ فیسبوک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در این مراسم با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز  در کسوت معلمان جامعه هستند و از محورها و ماموریت‌هایی  که تبلیغات اسلامی در این حصوص تلاش می‌کند مسئله رصد و کارهاو اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا وآمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی با اشاره به نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان امریکا افزود: منشاء این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به اینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگینتر می‌کند باید جهاد تبین کنیم.
سپس در پایان مراسم با تقدیر از حجت اسلام یداللهی حجت اسلام حسین حسن نژاد را به سمت مسئول تبلیغات اسلامی جغتای معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس