Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،  سیدمصطفی آیت اللهی موسوی گفت: بخش آسیب دیده جاده شهداد – نهبندان در منطقه‌ای با ارتفاع بسیار کمتر از مناطق اطراف قرار گرفته و سیلاب در این بخش تجمع کرده و منطقه کاملا باتلاقی است و به همین دلیل امکان اصلاح مسیر وجود ندارد.

آیت اللهی موسوی افزود: یک راه اضطراری در این مسیر بازگشایی شده است که تنها در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای استفاده عمومی مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اعتباری برای انجام مطالعات برای تعیین مسیر جدید در نظر گرفته شده و باید مشکل این جاده به صورت اصولی رفع شود تا در صورت سیلاب مجدد جاده تخریب نشود.

موسوی گفت: جاده فعلی در مسیر سیلاب قرار دارد و با توجه به امکان بارش‌های جدید جاده در صورت ترمیم مجددا تخریب خواهد شد و اعتبارات هدر می‌رود؛ به همین دلیل باید کار زیربنایی در این منطقه انجام شود.

وی بیان داشت: طول جاده تا نهبندان ۲۷۰ کیلومتر است که ۱۶۰ کیلومتر در حوزه استان کرمان قرار دارد و ۳۰ کیلومتر راه از بین رفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز با تاکید بر تعیین تکلیف فوری این مسیر گفت: جاده نهبندان نقش تاثیرگذاری در زمینه حمل و نقل ایفا می‌کند و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: در زمان سیلاب جاده کرمان – دیهوک هم تخریب شد و عملا رفت و آمد به استان‌های شمالی با مشکل مواجه شد و رفت و آمد از مسیر یزد ممکن بود که راه بسیار طولانی شده بود.

پورابراهیمی افزود: مسیر فعلی یا باید زیرسازی مناسب داشته باشد و امکان تردد آب از جاده وجود داشته باشد و یا اینکه جابه جا شود.

وی با اشاره به تذکر به وزیر راه از سوی نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسیری جایگزین برای جاده کرمان – دیهوک وجود داشته باشد که عملا این مسیر جایگزین شهداد – نهبندان است.

سیلاب در ۲۵ فروردین ماه سال جاری ۳۰ کیلومتر از جاده شهداد – نهبندان را تخریب کرد، بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیارد تومان برای بازگشایی این جاده نیاز است.

جاده نهبندان نقش تاثیر گذاری در زمینه حمل و نقل ایفا می‌کند و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه جاده حمل و نقل نمایندگان مجلس نماینده مردم کرمان و راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در مناطق حاشیه رودخانه‌های استان اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری مسیرهای روستایی حاشیه رودها بازگشایی شد. - اخبار استانها -

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با بیان اینکه راه روستاهایی که درگیر سیلاب در جاده بسته شده بودند باز شد اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری و امدادی مسیرهای دسترسی روستایی در اکثر مسیرهای رودخانه‌ای باز شده است.

وی افزود: در اثر بارندگی‌های چند روز اخیر و به ویژه روز گذشته طغیان رودخانه تجن را داشتیم که اراضی ساری و میاندرود خسارت دیدند‌.

محمدی تصریح کرد: دیشب طغیان رودخانه تلار را داشتیم که در سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ خساراتی را وارد کرد و تمام مسیرهای دسترسی در این شهرستان‌ها بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: مسیر راه روستایی عبد مناف هراز تا ساعتی دیگر بازگشایی می‌شود و با ورود عوامل راهداری راه روستایی 10 روستا در مسیر هراز که سیلابی شده بودند باز شد.

این مسئول بیان کرد: مسیر روستاهای شمس آباد و آخا و لاریم باز شد.

وی به وقوع سیلاب در محور کیاسر محدوده لنگر و رانش زمین اشاره کرد و گفت: این مسیر نیز با ورود عامل راهداری و سایر نیروهای امدادی بازگشایی شد.

محمدی بیان کرد: روستاهای محور دودانگه و محدوده ورند در محدوده کیاسر بازگشایی شد و محور ده میان سوادکوه هم بازگشایی انجام شد.

وی به طغیان رودخانه کسلیان و سیلابی شدن محدوده پلنگ دره نیز اشاره کرد و یادآور شد: خسارت‌های مناطق مختلف در حال ارزیابی است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: تا پایان شب سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد