Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاتن معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  با اشاره به فعالیت مراکز مراقبت در منزل گفت: گروه هدف این مراکز معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم هستند و هم اکنون ۱۵۶ مددجوی این نهاد از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاتن افزود: مراقب آموزش دیده، ۳ روز در هفته (۲ ساعت و نیم در روز) به گروه هدف در منزل خدمات توانبخشی می‌دهد.

به گفته او، هر مراقب وظیفه مراقبت از ۴ تا ۶ مددجو را دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: به ازای هر مددجو سازمان بهزیستی مبلغ ۳۸۵ هزار تومان به مرکز پرداخت می‌کند و مرکز موظف است تا حقوق و مزایا بر اساس قوانین کار به مراقبان پرداخت کند.

جاتن با اشاره به اجرای طرح مراقبت از منزل از سوی اعضای خانواده در مناطق محروم هم گفت: این برنامه برای خانواده‌هایی است که نیازمند خدمات مراقبت طولانی مدت هستندو به علت ساکن بودن در مناطق محروم با اعزام مراقب جوابگو نیست.

او ادامه داد: در این طرح سازمان بهزیستی به مراقبی که از اعضای خانواده اش مددجوی بهزیستی است، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: تا کنون ۸۰ مددجو در مناطق محروم آبیک، تاکستان، آوج و بوئین زهرا تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح مراقبت از منزل از سوی اعضای خانواده در مناطق محروم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد