Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@08:53:27 GMT

آقاپور علیشاهی: از وضعیت اقتصادی مردم شرمنده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۷۳۳۱

آقاپور علیشاهی: از وضعیت اقتصادی مردم شرمنده‌ایم

 معصومه آقاپور علیشاهی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و روز ۱۳ آبان‌ماه روز استکبارستیزی گفت: از تمام دست اندرکاران اجرای اربعین حسینی تشکر می‌کنم. این راهپیمایی باشکوه اقتدار شیعیان را به نمایش گذاشت. همچنین درگذشت اعظم طالقانی که نقش زنان را در تصمیم‌گیری سیاسی کشور جان بخشید به جامعه زنان تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مسئولین سه قوه و نمایندگان گفت: مبادا ارزشهای انقلاب در خاکریز اقتصادی جا بماند. از زحمات دولت و آقای ظریف تشکر می‌کنم و این تلاش‌ها کافی نیست زیرا از وضعیت اقتصادی مردم شرمنده‌ایم از فقر نمی‌توان مرخصی گرفت جراحی اقتصادی با چاقوی سیاسی امکان‌پذیر نیست، به جای حذف یارانه خانوارها که نهایتا ۲۰۰ هزار خانوار هستند جلوی رانت کالاهای اساسی را بگیرید. جناح‌های سیاسی باید از تهمت‌ها دست بردارند و تشت رسوایی یکدیگر را از بام نیندازند که این باعث شادی دشمنان می‌شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر کوتاهی کنید سرمایه‌های اجتماعی رو به افول می‌رود دریای آرام ناخدای قهرمان نمی‌سازد، امسال اقیانوس مواج است نیاز به پیش‌بینی و اقدام سریع داریم بسیاری درگیر قایق‌های غرق شده هستند و ناخدای باهوش به فکر انتخاب بهترین ساحل و بهترین مسیر است. تمرکز بر تغییرات آینده نه تکرار بهتر امروز.

آقاپور بیان کرد: رسانه‌ها به جای اطلاعات اقتصادی که رویه متداول کشورهای توسعه یافته است فقط درباره سیاست صحبت می‌کنند و اقتصاد را به انزوا می‌کشانند دست از بداخلاقی‌های رسانه‌ای برداریم، تروریسم مجازی بدتر از داعش است. نقد کنیم حتی بی‌رحمانه؛ اما همراه راهکار و امید باشد. ادامه این شرایط جامعه را پرهزینه اداره می‌کند از آقای رییسی درخواست می‌شود رسیدگی به روند پرونده‌های اقتصادی را در دادگاه تسریع بخشد. طبق آمار مبالغی به میزان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های بخش خصوصی منجمد گردیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از مسئولین با شعار ولایتمداری، ولایت معاش هستند. باید با آنها قاطعانه برخورد شود تخم‌مرغ دزدها قطع ید می‌شوند و شتردزدها و اختلاس‌گران میلیاردی اقامت کانادا می‌گیرند. در خصوص ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۵ سال از آقای رییسی درخواست حمایت داریم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معصومه آقاپور شیعیان اربعین انقلاب سیاسی اعظم طالقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد