Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@16:09:36 GMT

ممنوعت فروش سیگار در فروشگاه‌های آنلاین چین

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۷۸۲۹

ممنوعت فروش سیگار در فروشگاه‌های آنلاین چین

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ممنوعیت فروش سیگار الکترونیکی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پدیده بین المللی است. تنظیم کننده تنباکو در چین از شرکت های خرید آنلاین خواسته است فروشگاه های آنلاین که سیگار الکترونیکی را می فروشند را به‌طور موقت ببندند.

این امر ممنوعیت فروش سیگار الکترونیکی در اینترنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات در این اطلاعیه اظهار داشتند که این امر برای محافظت از سلامت جسمی و روانی افراد زیر سن قانونی بوده است.

هنوز مشخص نشده که این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت این اولین باری نیست که خرده فروشان چینی سیگارهای الکترونیکی را می‌فروشند اما بسیار بیشتر از گذشته گسترده شده است. در ماه سپتامبر، سیگارهای الکترونیکی «Juul» فقط یک هفته پس از عرضه در چین از قفسه ها ناپدید شدند.

بنابراین چنین اتفاقی ضربه جدی برای سازندگان این نوع سیگارها در چین خواهد بود. این کشور بیش از 300 میلیون سیگاری در انواع مختلف دارد و این می تواند هم تولید کنندگان و هم فروشگاه های اینترنتی را که به فروش سیگار الکترونیکی زیادی وابسته هستند تهدید کند.

این مساله ممکن است به چین نیز آسیب برساند زیرا توتون و تنباکو دولتی تقریباً شش درصد از درآمد مالیاتی این کشور را تامین می‌کند. در سراسر جهان نگرانی مبنی بر اینکه شرکت های سیگار الکترونیکی نوجوانان را هدف قرار می دهند وجود دارد. اگر این طرح بر سلامتی نوجوانان و جوانان چین موثر باشد این کشور باید بخشی از درامد مالیاتی خود را فدا کند.

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی وسیله‌ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه‌سازی می‌کند. به آن وِیپ نیز می‌گویند.

این کار توسط تولید بخارات خاصی که بو، طعم، مزه و احساس کشیدن سیگار واقعی را به مصرف‌کننده بدهد اما زیانهای سیگار واقعی را نداشته یا این زیانها به حداقل برسد در این گونه سیگارها انجام می‌شود. در مورد مضرات احتمالی استفاده از سیگارهای الکترونیکی نمی‌توان با اطمینان نظر داد.

اگرچه این دستگاه‌ها احتمالاً در مقایسه با سیگارهای معمولی سالمتر هستند، تأثیرات بلند مدت استفاده از آن‌ها بر روی بدن انسان همچنان ناشناخته است. شواهد اولیه نشان می‌دهد استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به ترک سیگار کمک کند، هرچند بهتر بودن کارایی این دستگاه‌ها در مقایسه با سایر روش‌های ترک سیگار هنوز به اثبات نرسیده‌است.

انتهای پیام/

178 / 159 سیگار الکترونیکی چین ویپ استعمال دخانیات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیگار الکترونیکی چین ویپ استعمال دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان، خطر ابتلا به آمفیزم در افرادی که سابقه سیگار کشیدن داشتند و رژیم غذایی گیاهی داشتند، در مقایسه با افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کردند، ۵۶ درصد کمتر بود.

علاوه بر این، هر چه افراد سبزیجات و میوه‌های بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند، خطر ابتلا به آمفیزم در آن ها کاهش می‌یابد.

«ماریا جکسون»، محقق ارشد و متخصص تغذیه و استادیار دانشگاه پزشکی نبراسکا، گفت: «شناسایی این عوامل قابل تغییر، مانند رژیم غذایی، برای کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، حیاتی است.»

جکسون افزود: «این یافته‌ها با مطالعات قبلی که ارتباط بین انتخاب‌های رژیم غذایی افراد و سلامت ریه‌ها، از جمله کاهش خس‌خس سینه در کودکان و کاهش بروز آسم در کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهند همخوانی دارد.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده را در یک مطالعه طولانی‌مدت سلامت قلب دنبال کردند که همه آن ها بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند و به مدت سه دهه تحت نظر بودند.

همه آن ها تا سال ۲۰ مطالعه سیگاری فعلی یا سابق بودند و پرسشنامه‌هایی را برای پیگیری تاریخچه رژیم غذایی و کیفیت آن ها پر کرده بودند.

بیش از ۱۳۰۰ نفر از این شرکت کنندگان در سال ۲۵ مطالعه سی تی اسکن کردند تا ببینند که آیا آمفیزم در آن ها ایجاد شده است یا خیر.

آمفیزم، نوعی انسداد مزمن ریوی است، که به دلیل آسیب غیرقابل برگشت به کیسه‌های هوایی در ریه‌ها رخ می‌دهد و میزان اکسیژنی را که این کیسه‌ها می‌توانند به جریان خون منتقل کنند، محدود می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه همیشه احساس تنگی نفس می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که خطر آمفیزم به ازای هر یک واحد افزایش امتیاز رژیم غذایی گیاهی شرکت کنندگان، ۳۴ درصد کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، با مصرف بیشتر غذاهای گیاهی، خطر کاهش یافت.

جکسون گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به سیگاری‌ها، حتی کسانی که برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، کمک کند.»

جکسون در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که ترک سیگار طولانی‌مدت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و به درمان‌های مکمل مانند رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و گیاه محور نیاز دارد تا به حفظ سلامت ریه کمک کند.»

وی افزود: «تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چه زمانی انتخاب‌های غذایی بیشترین تأثیر را بر سلامت ریه دارند، مورد نیاز است».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها