Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@16:19:01 GMT

برگزاری همایش ملی «تحقق اقتصاد مقاومتی» در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۷۹۷۵

برگزاری همایش ملی «تحقق اقتصاد مقاومتی» در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامرضا غدیری، معاون دانش و پژوهش سپاه قدس استان گیلان امروز، 12 آبان‌ماه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش ملی «تحقق اقتصاد مقاومتی» در استان، اظهار کرد: این همایش با تاکید بر نقش بسیج هفته پایانی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش مذکور در سطح ملی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای دانشی کردن اقتصاد باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ایران جزو 20 کشور برتر دنیا در تولید علم است، افزود: همچنین در بخش نانو، بالستیک، هسته ای و... از کشورهای برتر جهان هستیم.

غدیری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه اقتصاد کشور، یادآوز شد: تک‌محصولی بودن اقتصاد به کشور آسیب می زند.

وی اعطای گواهی حضور به افرادی که در همایش ملی اقتصاد مقاومتی گیلان شرکت می‌کنند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این همایش سراسری دارای مجوز «ISC» از پایگاه استنادی جهان اسلام است.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تلفیق علم، دانش و اقتصاد با هم منجر به توسعه خواهد شد، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، تنها راه نجات کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است و برای تحقق آن باید اقتصاد کشورمان درون‌زا و برون‌نگر باشد.

غدیری با بیان اینکه گیلان 40 درصد برنج کشور را تولید می کند، افزود: گیلان بخش عظیمی از تامین خوراک و تغذیه کشور را بر عهده دارد؛ بنابراین باید برای حفظ این جایگاه و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن برنامه‌ریزی شود.

وی گفتمان‌سازی و مشارکت همگانی، ظرفیت و کارکردهای بسیج سازندگی، بهره‌مندی سپاه قدس از ظرفیت بسیجیان، ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع تبدیلی در گیلان و تحقق اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌شناسی زنجیره تامین، تولید، توزیع و اشتغال گیلان، ظرفیت‌شناسی لجستیک در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی، چگونگی بهره‌مندی از نقش بسیج در ارتقای مزیت‌های اقتصاد طبیعت‌محور گیلان و پیوست‌نگاری فرهنگی برنامه‌های عمرانی، صنعتی و گردشگری و... در گیلان را از جمله محورهای هشت‌گانه این همایش عنوان کرد.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش ویژه با عنوان «اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت» برگزار می شود، گفت: تولید حداکثری دارو و ملزومات مصرفی و تجهیزات سرمایه‌ای در داخل کشور، مصرف دارو و ملزومات پزشکی، صرفه‌جویی، بازفرآوری، اولویت‌بندی مراجعین، گردشگری سلامت در قالب جذب منابع خارجی، خدمات جامع سلامت، پیشگیری، سطح‌بندی سلامت، اولویت‌بندی خدمات، بیمه‌های پایه‌ای و تکمیلی، هزینه سلامت و خانواده، نقش تفکر مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در بهبود کارکردها و کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکارهای حفاطت از سلامتی جسمی، روحی و روانی در راستای اجرای مدل مدیریتی مقاومت و نقش تفکر مبتنی بر اقتصاد در بهبود کارکردهای و کاهش آسیب های اجتماعی و... از جمله محورهای این بخش ویژه است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود