Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار وثوق ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه این سمپوزیوم هنری با موضوع استان فارس از نگاه نقاشان آبرنگ ایران برگزار ظرف روزهای ۱۶ تا ۱۸ آبانماه در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: گروه هنری آبرنگ نگاران ایران با نام «رنگاب» از سال ۱۳۸۳ به منظور شناسایی هنرمندان رشته نقاشی آبرنگ در سراسر کشور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از برپایی این گروه هنری و سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ این است که بتوانیم یک شاخص و محک درست کنیم که جایگاه این ژانر نقاشی را مشخص کنیم.

وثوق با بیان اینکه بهمن سال گذشته ایده برگزاری سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران به وجود آمد، عنوان کرد: بدین منظور این سمپوزیوم شکل گرفت که بتوانیم توسط آن هنرمندان هر استان را شناسایی کنیم تا به وحدت رویه برسیم و در کنار آن یک شناسنامه کاری و آماری از هنرمندان این رشته جمع‌آوری شود.

وی افزود: خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به این ایده کمک کرد تا بتوانیم سمپوزیوم ملی آبرنگ ایران را در شیراز برگزار کنیم بنابراین اردیبهشت ماه فراخوان داده شد که حدود ۱۰۰۰ اثر جمع آوری و پس از داوری اولیه به ۱۳۵ اثر منتخب دست یافتیم.

دبیر این سمپوزیوم هنری، ادامه داد: این تعداد اثر منتخب از ۱۱۰ هنرمند است که از سراسر ایران در این فراخوان مشارکت جستند این در حالیست که ۱۸ استاد کشوری نیز در این سمپوزیوم دارای اثر می باشند.

به گفته وثوق، از شهرهای خرم‌آباد، اصفهان، کرمان، مشهد، تهران، شیراز، رفسنجان، بندرعباس و تبریز در این نمایشگاه آثاری به نمایش در می آید.

در ادامه احمد مقدسی دیگر عضو گروه هنری رنگاب اعلام کرد: نقاشی آبرنگ یکی از شاخه های هنرهای تجسمی است که در گذشته به عنوان پیش طرح در اروپا با آن نگاه می‌شد اما به مرور به عنوان یک رسانه کامل در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه نقاشی آبرنگ یکی از ابزارهای روان درمانی در کشورهای اروپایی است، افزود: در ایران آبرنگ از دوره قاجار با حضور کمال الملک پا گرفت؛ این ژانر نقاشی در ایران ۱۵۰ سال عمر دارد.

مقدسی ادامه داد: گروه هنری رنگاب از سال ۸۹ شکل گرفت تا با حضور هنرمندانی از سراسر کشور که در آن گرد آمده اند  تلاش ‌کند با نگاه خلاقانه و متفاوت به مخاطب پروری در رشته آبرنگ بپردازد. وی با بیان اینکه این گروه شامل ۱۶ نفر از هنرمندانی هستند که به صورت تخصصی به نقاشی آبرنگ می‌پردازند، اضافه کرد: تاکنون یک کتاب کار کردیم با عنوان «شهر هشتم» که حاوی آثار دوسالانه نقاشی آبرنگ ایران است که برشی از تاریخ معاصر نقاشی آبرنگ را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران در روزهای ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه جاری در نگارخانه وصال برگزار خواهد شد.

کد خبر 4762159

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آبرنگ نگارخانه وصال شیراز بوشهر ایلام بارش باران گرگان خطبه های نماز جمعه یوم الله 13 آبان پدافند غیرعامل مشهد شهرکرد قزوین بیرجند سانحه تصادف شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب به نویسندگی پرویز امینی درباره دوران کودکی نقاش برجسته ایرانی سید علی‌اکبر صنعتی و فراز و نشیب‌هایی است که در دوران دوری از خانواده با او همراه بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در بچگی ذوق نقاشی در من سرشار بود، به نحوی که تمام دیوار‌ها را با نقاشی‌های خودم سیاه می‌کردم و این جوشش غریب باعث می‌شد که حتی در سر کلاس‌های درس به جای گوش کردن به درس‌ها، به نقاشی از صورت معلمان بپردازم و برای همین هم همیشه تنبیه می‌شدم.»

مجموعه کودکی نامداران در قالب ۱۰ عنوان کتاب به شیوه اول شخص و از زبان شخصیت اصلی به کودکی چهره‌های نامدار ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و شامل داستان‌هایی است که با شخصیت‌پردازی مناسب و تصویرسازی جذاب، نوجوانان را به فضای زندگی این چهره‌ها در قرن گذشته نزدیک می‌کند.

در پشت جلد مجموعه «کودکی نامداران» آمده است: «هر کودک ایرانی، از نامداران آینده ایران است. هر کودک ایرانی پرچم‌دار هویت ملی ایران است. هر کودک ایرانی اعتماد به نفس ملی ایران است و کودکی نامداران، آینده درخشان کودکان ایران است.»

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت