Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: اصلاح الگوی کشت باید با محوریت ایجاد صنایع تبدیلی و نیازهای صادراتی اجرا شود. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی بحث و بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های الگوی کشت کشاورزی در استان و راهکارهای جلب همکاری بهره‌برداران در اردبیل اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت از زوایای مختلفی توسط بهره‌برداران و کارشناسان مد نظر است که این موضوع باید بر اساس نیازمندی‌های اولویت‌دار استان به اجرا در آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مسیر آموزش‌های ضروری به کشاورزان با یافته‌های علمی تحقیقاتی و تکنولوژی‌های کاربردی در راستای حفاظت از منابع آب و خاک از طرفی استفاده از تقویم کشت به اجرا در آید.

وعده‌های ناتمام مدیران کهگیلویه و بویراحمد 2ساله شد/ هنرستان کشاورزی یاسوج در یک قدمی تعطیلی+تصاویراستاندار خراسان جنوبی: برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای از ظرفیت دانشکده کشاورزی استفاده می‌شودبوشهر| 20 واحد صنفی عرضه سموم کشاورزی غیرمجاز در دشتستان پلمب شد

استاندار اردبیل با اشاره به علمی بودن کشاورزی پایدار نیز گفت: برای تامین نیاز غذایی مردم کشاورزان همواره به این نکته مهم توجه کنند که برای کشت از چه نوع محصولی استفاده کنند و چه زمانی اقدام نمایند و در کدام شرایط مکانی و آب و هوایی اقدام به کشت کنند.

بهنامجو با اشاره به تضمین و تثبیت امنیت شغلی کشاورزان بیان کرد: کشاورزی یک فعالیت ریسک پذیر بوده و در تابعیت فاکتورهای گوناگون است که لازم است کارشناسان  و مسئولان نقشه عملیات کاربردی را که همان طرح اصلاح الگوی کشت است با در نظر گرفتن تمامی جهات لازم نسخه‌های لازم عملی را به کشاورزان تدوین کنند.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل به لحاظ ظرفیت بالای تولیدی اهمیت صنایع تبدیلی از حیث جلوگیری از خروج محصولات کشاورزی به‌صورت خام و داشتن برند و استاندارد تولیدی در بحث صادرات برای عرضه در بازارهای جهانی به عنوان دو مولفه مهم با جلوگیری از انباشت محصولات تولیدی و فاسد شدن آن و در نهایت ممانعت از  ضررو زیان احتمالی  باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در اصلاح الگوی کشت باید به صنایع تبدیلی و نیازهای صادراتی نیز برنامه‌ریزی کرد افزود: تدوین الگوی کشت در استان نیازمند همفکری و مشارکت کارشناسان، بهره‌برداران و اساتید حوزه کشاورزی است و در این مسیر باید شرایط استان از جمله پایین بودن سرانه درآمد نیز مد نظر قرار گیرد تا محصولات سودآور از چرخه کشت خارج نشود.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر سه‌شنبه در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری اظهار کرد: ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل سال گذشته از زنبورستان‌های استان برداشت شده و اردبیل توانسته رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تعداد کل زنبورستان‌های این استان براساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان بوده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار ۲۴۳ نفر براساس تعداد کلنی است.

اژدری با بیان اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی است، ادامه داد: ۳۵ درصد اشتغال مربوط به بخش تولید عسل بوده که این امر بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است ولی متاسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

کد خبر 6093127

دیگر خبرها

  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید