Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@07:29:23 GMT

آتش جنگ در خاورمیانه نتیجه جاهلیت مدرن دولت‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۱۷۳

آتش جنگ در خاورمیانه نتیجه جاهلیت مدرن دولت‌ها است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام حسینی قمی، سخنران آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)  شب گذشته، 11 آبان‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به خطبه اول و دوم نهج‌البلاغه و ترسیم فضای رسالت نبی(ص) گرامی اسلام از زبان حضرت علی(ع)، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در انتهای خطبه دوم نهج‌البلاغه فضای رسالت نبی گرامی اسلام را به‌خوبی ترسیم کرده و در این خصوص می‌فرمایند که رسول خدا در بهترین خانه و بهترین شهر یعنی مکه به رسالت مبعوث شدند، اما بدترین همسایه را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود کفار، مشرکان، قریش، ابوجهل‌ها، ابولهب‌ها و اعراب جاهلی نشان‌دهنده نوع همسایه‌های حضرت است. بنابر نقل حضرت علی(ع) مردم مکه خواب نداشتند، همواره درگیر جنگ بوده و چشم انتظار حمله متقابل را داشتند. سرمه چشم‌شان به‌خاطر از دست دادن عزیزان خود در جنگ، اشک بود، به عالمان خود لجام زده بودند و اجازه سخن به آن‌ها نمی‌دادند و جاهلان قوم مورد احترام این مردم بودند.
حسینی قمی تأکید کرد: جاهلیت مدرن نیز امروزه در سطح دولت‌ها رایج است و در مناطقی از دنیا مخصوصا خاورمیانه آتش جنگ به راه انداخته‌اند و با استفاده از ترفند اسلام‌هراسی، سلاح‌های خود را به فروش می‌رسانند و این مسئله بخشی از درآمد دولت‌های جنایتکار غربی شده است.
وی افزود: اگر در جامعه‌ای کار به جایی برسد که جاهلان مورد اکرام و احترام واقع شوند و اهل علم نتوانند سخن بگویند، آن جامعه بدترین نوع جامعه است و فضای رسالت نبی گرامی اسلام چنین جامعه‌ای بود.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با اشاره به خطبه اول نهج‌البلاغه گفت: بنابر فرموده حضرت علی(ع) خداوند از انبیای سابق، میثاق و عهد بعثت نبی گرامی اسلام را اخذ کرده و علائم رسالت حضرت مشهور و معروف و ولادت حضرت همراه با کرامت بود. در شرایطی که مردم دارای افکار و ادیان متفرق بودند و در ظلمت و جهالت به سر می‌بردند، توسط نبی گرامی اسلام نجات پیدا کردند.
وی یادآور شد: نباید نسبت به ولادت رسول خدا از طرف مسلمین کوتاهی صورت بگیرد و باید مجالس متعدد جشن و سرور برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسینی قمی تأکید کرد: یکی از نعمات بزرگ مسلمین و امت اسلام این است که تنها امتی هستند که کتاب آسمانی آن‌ها بدون تحریف باقی مانده و قرآن کریم امروز، همان کتابی است که به نبی خدا نازل شده است و این افتخار بزرگی برای مسلمانان جهان است.
سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: انجیلی که در دست مسیحیان است دچار تحریف شده و بزرگان مسیحیت نمی‌توانند ادعا کنند این انجیل همان انجیلی است که به حضرت عیسی(ع) نازل شده است.
حسین شاهبداغی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جاهلیت مدرن عصر جاهلیت نهج البلاغه ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد. 

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۲۱ گفته شده که مردم پیامبر بزرگ اسلام یک الگوی نیکو برای شما است و قطعا امام صادق(ع) نیز که فرزند پیامبر بوده یک اسوه و الگوی نیکویی برای ما هستند.

وی بیان کرد: سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد افزود: این سیره به ویژه برای جامعه حوزوی و دانشگاهی و دانش‌آموزی بسیار تاثیرگذار است چرا که ما شیعه علوی هستیم اما رئیس مذهب شیعه را امام جعفر صادق(ع) معرفی کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات اظهار کرد: در روایات داریم علم برتر بوده و هر جامعه و کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد امروز هم دست برتر را در جامعه دارد به همین دلیل امام صادق(ع) از نظر علمی مذهب تشیع را بین مردم تبیین و تبلیغ کردند.

وی افزود: موقعیت جهانی که جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل جایگاه و رشد علمی ایران اسلامی در بین مجامع مختلف بوده لذا اگر در بحث موشک میبینیم که به این بازدارندگی رسیده یک نوع حاکمیت را به جهان را ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد بیان کرد: امروز اگر رشد علمی را در همه جوانب در ایران می‌بینیم اهمیت ایران به علم بوده که در بحث نانو فناوری هسته‌ایی، موشکی و در پزشکی و دیگر مجامع علمی ایران می‌درخشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:  اگر خواسته باشیم مهم‌ترین ویژگی امام صادق(ع) را برای جوانان تبیین کنیم نسل جوان ما امروز باید ابتدا باید به دنبال تحصیل و  تهذیب باشند.
وی بیان کرد: برای آن‌که سیره حضرت الگوی مبلغان باشد ابتدا باید دید نحوه برخورد حضرت و تبیین علمی برای شیعیان و غیرشیعیان به چه شکل بوده چرا که سیره تبلیغی حضرت را اگر بررسی کنیم بر پایه الهی بودن کلام و استوانه‌های علمی براساس استدلال و  منطق بوده که مبلغان باید آن را به عنوان یک سیره تبیینی و تبلیغی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام