Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:20:38 GMT

از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنید

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۱۹۰

از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اسماعیل عاقلی مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بروز حوادث ناگوار ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی از وسایل گازسوز دارای علامت استاندارد استفاده کنید

او با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی افزود: هرگز وسایل گازسوز دودکش‌دار راحتی برای چند لحظه، بدون اتصال به دودکش روشن نکنید، زیرا محصولات احتراق دارای منوکسید کربن و گاز‌های کشنده است و وارد اتاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاقلی گفت: از کشیدن مسیر‌های افقی طولانی دودکش و زدن زانویی اضافی برای اتصال وسایل گازسوز (از جمله بخاری گازسوز، آبگرمکن مخزن‌دار و آبگرمکن دیواری و پکیج‌های آبگرم) به کانال اصلی دودکش خودداری کنید.

مدیرکل استاندار استان کرمان با اشاره به اینکه باید همواره از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک دودکش در انتهای دودکش که در بیرون از ساختمان نصب می‌شود اطمینان حاصل کرد، افزود: دو روش برای کنترل باز بودن مسیر دودکش وجود دارد ۱- روشن کردن کبریت در دهانه ورودی دودکش دیوار اتاق و کشیده شدن شعله به طرف بالا و ۲- گذاشتن دست و لمس کردن دودکش بخاری در محل اتصال آن به دیوار است که درصورت سرد بودن دودکش، باید بلافاصله بخاری را خاموش کرده و انسداد لوله دودکش را برطرف کرد.

او در ادامه گفت: از قراردادن دودکش وسایل گازسوز درون سطل آب خودداری کنید، زیرا جلوی خروج محصولات احتراق را که باید توسط دودکش خارج شوند، گرفته و باعث پس زدگی گاز‌های کشنده به داخل اتاق می‌شود.

عاقلی با اشاره به اینکه تعدادی از مرگ میر‌ها به دلیل بی احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز است، افزود: هرگز از وسایل پخت و پز نظیر اجاق گاز و گاز‌های پیک نیکی برای گرم کردن محیطی که در آن است (خانه، خودرو و...) استفاده نکنید.

او در ادامه به شهروندان هشدار داد و گفت: نصب و تعمیرات وسایل گازسوز را به تعمیرکاران مجاز و خدمات پس از فروش واحد تولیدی بسپارید تا از ایمن بودن وسیله گازسوز مطمئن شوید همچنین به برچسب مصرف انرژی بر روی دو محصول بخاری دودکش‌دار و آبگرمکن فوری که باید دارای استاندارد معیار مصرف انرژی نیز باشند، توجه نمایید.

انتهای پیام/ی

هشدار برای نصب مناسب دودکش وسایل گازی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌

ایسنا/خراسان شمالی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای این استان خبر داد.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

ربانی اظهارکرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

وی ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، این مقام مسئول با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ