Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقیمدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: حدود  160هزار نفر، معادل 4.2 درصد از جمعیت استان، دارای معلولیت ظاهری و حدود 15 درصد از جمعیت استان دارای معلولیت از لحاظ عملکردی هستند.

محسن ارشد زاده در نشستی با فعالان و انجمن‌های معلولان استان با اشاره به فعالیت 32 تشکل در حوزه معلولان استان، اظهار کرد:  76 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان بوده که از این تعداد، بیش از 66 هزار خانوار دارای افراد معلول در خانواده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که وضعیت اقتصادی کشور و تحریم های موجود بیشترین فشار را بر قشر آسیب پذیر جامعه وارد می‌کند، افزود: تا سال 96 مستمری بگیران بهزیستی مبلغ 53هزار و 700تومان برای هرن فر از خانواده کمتر از پنج نفر و برای هر نفر از خانواده پنج نفری و بیشتر  100هزار تومان دریافت می‌کردند، اما در اوایل سال 96 این مستمری‌ها به مبلغی بالغ بر 148 هزار تـومان و 465 هزار تومان افزایش یافت.  

وی افزود: با وجود تحریم‌ها در سال ۹۷ و افزایش هزینه‌ها و مشکلات اقشار آسیب پذیر، دولت برای 700هزار نفر در قالب کمک هزینه معیشتی طرحی بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه کرد که توسط سازمان بهزیستی استان 55 هزار نفر کمک هزینه معیشتی دریافت کردند که این تعداد در مقایسه با سهم اندک استان از کل منابع کشور بسیار مطلوب بود.  

به گزارش ایسنا، ارشدزاده متذکر شد: بیش از 50هزار نفر از افرادی که طی طرح ارائه شده کمک هزینه معیشت از بهزیستی دریافت کردند معلولان متوسط، خفیف، ناشنوایان، نابینایان و بسیاری از معلولان جسمی و حرکتی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: شهریور ماه سال جاری حدود 14 میلیارد و 300 میلیون تومان به حساب افراد تحت پوشش بهزیستی در استان که شامل  76 هزار خانوار  واریز شده است این در حالیست که اوایل سال 96 کل مبلغ مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی استان یک میلیارد و 700 هزار تومان بود. 

مدیر کل بهزیستی آذربایحان شرقی با اشاره به افزایش هزینه‌های معلولان در تامین ویلچیر، سمعک، پوشک و سایر اقلام توان بخشی، افزود: کمک هزینه  10 میلیون تومان برای هر معلول و 30 میلیون تومان برای خانواده‌هایی با دو معلول یا بیشتر برای خرید مسکن بسیار اندک است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی تیم ملی تنیس

اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز هوپس پسر جهت اعزام به مسابقات جهانی به میزبانی هیات تنیس روی میز شهرستان میانه در شهرستان میانه آغاز شد.

این اردو به مدت ۷ روز از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور ۱۲ ورزشکار از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، فارس، خوزستان، خراسان شمالی به میزبانی شهرستان میانه در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار