Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 12 آبان‌ماه در نشست با تشکل های دانش آموزی با گرامیداشت روز 13 آبان، اظهار کرد: یوم‌الله 13 آبان که به عنوان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یک مناسبت ملی بوده و متعلق به آحاد ملت ایران است.

وی با بیان اینکه باید مناسبت های 13 آبان همواره بازخوانی شود، تصریح کرد: 13 آبان یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانشجویان و دانش‌آموزانی است که در شکل گیری و پیدایش، صیانت و پاسداری و اقتدار و استمرار انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان تصریح کرد: جهت تداوم خط امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و سلسله کتاب هایی حاوی اسناد موجود در آن سفارتخانه برای آگاهی ملت ایران و همه جهانیان، به چاپ رسید.

زارع با اشاره به سابقه طولانی آمریکا در پیمان‌شکنی و ظلم علیه ملت‌ها، یادآور شد: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برخلاف اخلاق، قانون، عرف و معاهده های بین‌المللی بوده و اکنون تروریستم اقتصادی را در پیش گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید تاریخ و ظلم هایی که بر ملت ایران روا شده برای نسل جوان و نوجوان به ویژه دانش آموزان تبیین شود، گفت: حرکت ماندگار و مانای شهید فهمیده‌ها و دیگر شهدای پرافتخار دانش‌آموزی در راستای حفظ ارزش ها بوده که ملت ایران بهای سنگینی را برای آن پرداخت کرده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه متولیان و معلمان آموزش و پرورش استان در راستای ارتقای شاخص های تربیتی و آموزشی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، ادامه داد: آموزش و پرورش استان با وجود همه محدودیت ها، پروژه مهر و سال تحصیلی را با مشارکت مردم به خوبی برگزار کرد.

وی اضافه کرد: تشکل های دانش آموزی با ظرفیتی که دارند به موضوعات مختلف روز بپردازند و با استفاده از روحیه آگاهی‌بخشی و تقویت حق‌طلبی، زمینه فردای بهتر سرزمین‌مان را فراهم آورند تا مسیر رو به تعالی باشد.

زارع با بیان اینکه تشکل های دانش آموزی با عضوگیری بیشتر زمینه رشد نسل آگاه‌تری را فراهم می کنند، افزود: بهره مندی از ظرفیت های دانش آموزی و مشق اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، خودباوری و همدلی به آنان آینده روشنی را برای ایران اسلامی رقم می زند.

استاندار گیلان فضای کنونی جامعه و کشور را بیش از هر زمان دیگریی نیازمند وفاق، همدلی و وحدت دانست و تصریح کرد: انتظار ما از دانش آموزان و اولیای مدارس تحقق برنامه های دولت است. رئیس جمهور نیز در پرسش مهر خواستار تقویت نشاط، شادابی، دلپذیربودن مدرسه همراه با اندیشیدن و تحقق حقوق شهروندی شد.

وی اظهار کرد: گاهی به صورت نمادین هم شده برخی امور را به دانش آموزان بسپارید، زیرا محیط مدرسه فرصتی برای مشق اعتماد به نفس و اجتماعی شدن دانش‌آموزان است.

استاندار گیلان بیان کرد:‌ نامگذاری روز دانش آموز به این دلیل است که فرزندان انقلاب برای همیشه جاودان بمانند، زیرا دانش آموزان ما در مبارزه با استکبار نقش فراموش‌نشدنی دارند.

زارع ضمن دعوت از مردم فهیم، آگاه و ولایتمدار استان برای حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان، خاطرنشان کرد: حضور پرشکوه دانش‌آموزان در راهپیمایی فردا بیانگر شعور بالای سیاسی نسل نوجوان و جوان ما خواهد بود.

نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز، با اشاره به ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، گفت: حضور تشکل‌های دانش آموزی سرمایه ای برای بهبود امور در مدارس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه؛ محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه» است، افزود: با توجه به اینکه در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل قرار داریم، اگر دقت کنیم در می یابیم که پدافند عامل حضور نظامی را می طلبد و آسیب های مختلفی را نصیب هر دو طرف می کند، اما در پدافند غیرعامل نقش مردم بدون حضور تجهیزات نظامی مطرح است که تشکل ها ظرفیت خوبی در حوزه پدافند غیرعامل هستند و می توانند در جهت مطالبه گری حوزه های مختلف، اقدامات موثری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به حضور پرشور دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان، عنوان کرد: ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب فرصتی برای تداوم اهداف انقلاب است که دانش‌آموزان نقش موثری را در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه پلیس آمریکا در ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، بیان کرد: این اعتراضات مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گرفته است اما رسانه‌های بیگانه اقدام به پنهان کردن خشنونت پلیس آمریکا و سانسور یا کوچک‌نمایی اعتراضات دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از حملات وحشیانه شجره خبیثه رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و استکبار جهانی از آن شاهد موج جدیدی از بیداری اسلامی و اعتراضات جامعه دانشگاهی در کشورهای جهان به ویژه در اروپا و آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی می‌داند که فریاد حق طلبی و انسان‌های آزاده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان با بیان اینکه رفتار آمریکا در سرکوب اعتراضات دانشجویی به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین نشان داد که ادعای حقوق بشری آمریکا دروغی بیش نیست، ادامه داد: استکبار جهانی در رأس آن آمریکا همواره در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است اما امروز جامعه جهان متوجه این امر شد.

وی با تأکید بر اینکه ضرب و شتم دانشجویان توسط پلیس آمریکا نشان داد حقوق بشر آمریکایی در حد یک شعار است، تصریح کرد: دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی خواهان قطع ارتباط و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند.

فرامرزیان گفت: امروزه دانشجویان و مجموعه دانشگاه‌ها  که به فرموده حضرت امام مبدا تحولات کشور هستند باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در جهت دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس تلاش کرده و ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، حمایت خود را ازاقدام ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های جهان اعلام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و بازداشت اساتید و دانشجویان رفتاری خلاف قوانین آموزشی در جهان است ، گفت: این رفتار برحقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر دروغین آمریکا مهر تایید زد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی حرمت قائل است و آمریکا باید حقوق بشر را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرد.

فرامرزیان با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق پایه‌ها و ستون استکبار جهانی را به لرزه درآورده است، گفت: به فضل خدا به‌زودی شاهد نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند