Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:44:48 GMT

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی واردات چین

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۶۸۲

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی واردات چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین ۱۴ الی ۱۹ آبان ماه در شانگهای چین برگزار می شود. تا کنون شخصیت های سیاسی، بازرگانی و دانشگاهی بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه و نمایندگان سازمان های جهانی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. تعداد موسسات شرکت کننده به بیش از سه هزار باب می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد مؤسسات آمریکایی شرکت کننده در این نمایشگاه با افزایش ۱۸ درصد به ۱۹۲ باب رسیده است. مجموع مساحت غرفه هایشان ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که این رقم در میان کشورهای شرکت کننده در مقام اول قرار دارد؛ این در حالی است که مقامات آمریکایی گه گاه مؤسسات آمریکا را به بازگشت به خانه فرا می خوانند.

طبق آمار مبلغ قراردادها در اولین دور نمایشگاه واردات چین به ۵۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار رسید که تا کنون بیش از ۹۰ درصد آنها به سرانجام رسیده است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در آئین گشایش اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین اعلام کرد، پیش بینی می شود در ۱۵ سال آینده چین ۳۰ هزار میلیارد دلار کالا و ۱۰ هزار میلیارد دلار خدمات وارد خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که در ۵ سال آینده چین همچنان بزرگترین موتور رشد اقتصاد جهان خواهد بود.

حضور ایران در نمایشگاه واردات چین

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در آئین گشایش نمایشگاه و ۱۵ مؤسسه ایرانی نیز در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

کشاورززاده گفت: در حال حاضر ایران اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته و در این برهه کلیدی باید فرصت برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات چین را مغتنم شمرد و با تمام نیرو به خوبی در فعالیتهای آن شرکت کرد. کالاهای ایران مانند پسته، خاویار، فرش و زعفران شهرت جهانی دارد و باید در بازار چین سهمیه بیشتری احراز کند.

ایران همچنین می تواند ارقام صادراتی جدیدی به چین پیدا کند، برای مثال محصولات دریایی. بنا به گزارشها چندی پیش گمرک چین مجوز واردات مستقیم میگو از ایران را صادر کرده است.

چین بزرگترین بازار میگوی ایران است و هر سال حدود ۳۰ هزار تن میگو از ایران وارد می کند. پیشتر صادرکنندگان ایران از راه ترازیت ویتنام میگو را به چین صادر می کردند، اما واردات از طریق طرف ثالث در چین ممنوع شده است.

شایان ذکر است، دولت چین همیشه با قلدرمآبی تجاری و مدیریت درازدستانه آمریکا مخالف بوده است، اما دولت نمی تواند به فعالان بازار دستور بدهد و فقط می تواند آنان را تشویق و هدایت کند. از این رو خود فعالان بازاری باید بیشتر رایزنی کنند و مشکلات طرف متقابل را درک کنند تا در شرایط برابر تلاش های بیشتر به خرج دهند و نهایتاً و احتمالاً به سود متقابل و برد-برد برسند.

کد خبر 4762352

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات و واردات چین صادرات کالا قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت نفت بازار سهام تولید نفت قیمت یورو تحریم اقتصادی ایران مرکز آمار ایران دلار گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش (GETEX ۲۰۲۴) که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشگاه و مؤسسه علمی معتبر از ۳۲ کشور دنیا ازجمله کشور‌های روسیه، هند، آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، امارات، اسپانیا و چین که در شهر دبی کشور امارات برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان تنها نماینده ایران، دستاورد‌های سرآمد خود را به بازدیدکنندگان از سراسر دنیا ارائه کرد.

در همین ارتباط، نمایندگان اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با هدف ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه با معرفی آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان غیر ایرانی حاضر در نمایشگاه، مذاکرات سازنده‌ای با دانشگاه‌های حاضر برای عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انجام تحقیقات علمی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو داشتند. همچنین با چندین مؤسسه بین‌المللی اعزام دانشجو برای تحصیل متقاضیان غیر ایرانی در واحد نجف‌آباد مذاکرات مختلفی صورت پذیرفت.

در این رویداد بین‌المللی، مسئولان مختلف کشور امارات با حضور در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی از آخرین توانمندی‌های دانشگاه توسط نمایندگان حاضر در غرفه مطلع شدند. 

به گزاش آنا،‌ در این نمایشگاه، ۹ واحد دانشگاهی نجف‌آباد، امارات، مشهد، اصفهان، اهواز، علوم پزشکی، قزوین، تهران جنوب و علوم و تحقیقات به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران